Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av behandlere ved Romerike Allmennspesialistene AS
Utrolig misfornøyd med legene hos Romerike Allmennspesialistene
Lege: Jonas Carsten Jeppesen SkrevetRomerike Allmennspesialistene AS er det verste legesenteret jeg har hatt! De tar aldri telefonen. Jeg har ventet i over 1 time på telefonen gjentatte ganger for å bestille legetime, men jeg kommer aldri igjennom. Og plutselig legger de bare på så jeg må ringe opp igjen og havner bakerst i telefonkøen igjen. De 3 siste gangene har jeg måtte møte opp personlig for å bestille legetime. Og kontor damene kommer med unnskyldninger hver eneste gang på hvorfor de ikke svarer telefonen!
Og jeg må diskutere og krangle med legene for å få sykemelding. Jeg sliter med kraftig IBS og andre sykdommer, og er ikke i stand til å jobbe pga høye smerter. Og jeg har aldri vært sykemeldt før. Jeg har aldri fått dagpenger fra NAV, jeg har alltid stått på og jobbet hele livet! Men nå venter jeg på operasjon på Ullevål Sykehus, men legene hos Romerike Allmennspesialistene tar null hensyn og mener jeg kan jobbe. Spesielt lege Kirthiga Kirubairajah er en kvinnelig vikar lege som viser null omsorg for pasientene og man får ikke sykemelding før man er halvt død. Og fastlegen min, Jonas Carsten Jeppesen er aldri tilstede. Av de 10 siste legetimene jeg har hatt, så har jeg fått møte Jonas 3 av 10 ganger. STYR UNNA DETTE LEGESENTERET!
Det er utrolig vanskelig å få 100% sykemelding fra dette legesenteret.
Lite oppfølging og manglende ivaretakelse
Lege: Jonas Carsten Jeppesen SkrevetImøtekommende og empatisk behandler, men dessverre fullstendig manglende oppfølging vedrørende prøvesvar og tester. Dette går igjen utover pasientens inntrykk av å føle seg ivaretatt.
Falsk trygghet
Lege: Jonas Carsten Jeppesen SkrevetEtter første konsultasjon i 2019 fikk et positiv inntrykk. Men etter 2 konsultasjoner, ble timene flyttet til en vikar. Det var faktisk greit. Så fra 2020 fikk jeg igjen timer hos Jonas. Han lovet en henvisning i mars. Jeg ringte 3 uker i mai og juni før han sendte en henvisning. Og når han gjorde det så sendte han henvisning til privat uten avtale slik at jeg må betale 2700 kr for det. Ikke vært vente tid, dårlig lege, han tror han vet best, virker som han vil høre, men har et forutinntatt holdning om at han vet best. Har hørt at han har spesialisert innen kognitiv terapi i perioden, tydeligvis vil han praktisere. han var flinkere før denne spesialiseringen. På hvor fornøyd jeg er med behandling hos han skal jeg gi fra 1 til 5 stjerner. Jeg gir -3.
God lege men dårlig legekontor
Lege: Kiana Kasiri SkrevetKiana Kasiri er en imøtekommen lege som forstår behov og iverksetter nødvendige tiltak og handlinger raskt. Men legekontorets pasientbehandling generelt og resepsjonen må forbedres. Det holder ikke med en i resepsjonen på dette kontoret. Det er lagt opp til at en person skal svare på alle telefoner samt alle som kommer og evnt annet papirarbeid. Ved bestilling av time på telefon tar det alltid veldig lang tid, man må regne med å vente i 30-60 min før de i det hele tatt tar telefonen. Og da kun mellom 8.30-11 og 13-15. Hvis du feks ringer 10.15 så kan du risikere å sitte 45 min i telefonkø men at de så stenger tlf kl 11 og du må ringe opp igjen kl 13 og sitte i ny og lang telefonkø. Kanskje kommer du ikke igjennom i det hele tatt og har brukt halve dagen på å sitte i telefonkø. Det virker også som at man etter 20 min settes i ny kø (det ringer men så blir man satt i telefonkø igjen - dette hvert 20 minutt). Når jeg er der og ser hvordan de i resepsjonen jobber så opplever jeg også at de er generelt trege med oppgaver, at de ikke prioriterer å være effektive men heller feks å prate seg imellom. De har veldig ofte ingen svar på relevante spm og bruker tid på å finne ut av ting som de burde vite. Det er ofte unnskyldninger og mye teknisk som ikke fungerer. De har åpnet for bestilling av time på nett («besøklegen.no») men heller ikke dette fungerer. Når man spør de om årsaken så vet de ikke hvorfor selv om det på nettsiden står at man skal spørre klinikken. Disse forholdene gjør at det er en svært uheldig situasjon for syke og eldre som ønsker å få time hos fastlegen sin og kontoret bør endre sine prosedyrer! Syke og spesielt eldre mennesker skal ikke trenge å møte så mye motstand i møtet med legekontoret. Det kan i verste fall være livstruende for den som ikke kommer igjennom eller har energi til å holde ut. De ansatte i resepsjonen må forstå rollen sin, jobbe mer effektivt og få mer opplæring slik at de kan mer og dermed svare på mer. Det bør i alle fall gjøres endringer slik at man ikke må sitte så lenge i telefonkø.
En fastlege jeg IKKE vil bytte ut
Lege: Kiana Kasiri SkrevetKiana er en fastlege jeg aldri håper jeg må bytte ut. Hun er fantastisk og hele familien bruker henne. Kiana ser hele pasienten og gir seg ikke før hun finner svar på det som feiler deg.
Kan være litt kronglete å få time siden hun ikke jobber så mange dager på legekontoret, men det er verdt det for meg.
Skulle ønske de fikk et bestillingssystem for timer der du selv kunne gå inn og se ledige timer som du booket. Kan bli litt frem og tilbake i forhold til om timen passer eller ikke.
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.