Mathesongården Legesenter

Olav Tryggvasons gate 14 7011 Trondheim

Siste vurderinger av behandlere ved Mathesongården Legesenter

Grei lege, ikke fullt så greie helsesekretærer

Lege: Mona Størseth Skrevet

Jeg opplevde Størseth som grei å snakke med, effektiv, men tok seg nok tid. og hun henviste videre til nødvendig behandling ved behov.
Legesekretærene på dette kontoret har jeg derimot vekslende erfaring med. En gang nektet en av de å bytte timen min, hun mente vel at enten er man syk og har ingen andre plikter, eller så rydder man den tiden i kalenderen fire uker fram i tid. Jeg prøvde derfor å endre jobbreisetimeplanen, men da det ikke gikk, viste det seg at timen min alt var avlyst. Ikke at det gjorde noen forskjell siden jeg likevel skulle avbestille, men hvis jeg hadde møtt opp hadde jeg vel blitt sendt ut med nye fire ukers ventetid. Ved neste tilfelle ville legesekretæren i luken nekte meg å ta en enkel rutineblodprøve uten å bestille legetime på forhånd, men ga etter fem minutter diskusjon etter, og sjekket i oversendt journal fra offentlig sykehus at jeg faktisk skulle ta slik prøve, og innså at jeg ikke trengte inn til legen på forhånd. God tidsbruk hadde vært å sjekke journalen først, i stedet for nekte for at pasienten kan ha rett i sitt spørsmål. Tok i tillegg dobbel pris for denne blodprøven ( hun mente kanskje jeg måtte betale for bruk av hennes tid), det oppdaget jeg ved neste rutineprøve, da en av de hyggelige var til stede. Ikke at det egentlig gjorde meg noe å betale de slantene, men lurer på hvem som fikk den ekstra femtilappen. Dette var dråpen som gikk meg til å bytte fastlege, jeg har ikke behov for å bli behandlet dårlig når jeg er syk og oppsøker lege/lab.

Værste fastlege jeg har hatt.

Lege: Mona Størseth Skrevet

Første gang jeg fikk time måtte jeg vente i en time. Så viste det seg at de hadde skrevet feil på melding. Var dagen etter jeg hadde time. Da måtte også vente i en time. Da fikk jeg påvist bronkitt for tredje gang. Jeg spurte om det kunne være noe annet, som f.eks lungebetennelse. Da sa hun at det kunne det være. Men ville ikke undersøke det noe nærmere allikevel. Ble ikke bedre, så fikk en ny time uka etterpå 13.50 kom 10 min før. Måtte vente helt til 15.50 før ei sykepleier kom og lurte på om jeg hadde time. Da hadde jeg tilogmed sagt ifra en time tidligere. Det viste seg at hun hadde glemt at jeg hadde time. Fikk en beklagelse og slapp og betale for timen. Sist uke fikk jeg lønning. Viste seg at hun hadde glemt 2 dager på sykemeld. Måtte selvsagt inn til time for å ordne opp i det. Etter at hun satt og indirekte sa at det var min feil at hun ikke tok med de dagene. Da jeg ikke hadde sagt at jeg startet sykefraværet tirsdag og ikke torsdag da jeg fikk time. ( bestilte time onsdag). Og fortalte at jeg ble syk mandagskveld. Etter hun hadde skrevet ferdig tilbakedatering av sykemeld. Kom hun fram med betalingsterminalen. Da sa jeg at jeg ikke ville betale for timen, da hun hadde gjort en feil. Men det hadde hun ikke gjort. Da sa hun at hun ordrett ( jeg gidder ikke og diskutere 136 kroner) og sa at jeg ikke kunne forvente og slippe og betale hver gang jeg var der. Hun ble skikkelig forbanna. Prøvde og prate diskutere normalt med hun. Med det var ikke på tale . Hun ville bare at jeg skulle gå. Sa at jeg syntes det var drøyt og at jeg var misfornøyd med oppførselen hennes og at all den ventetiden jeg hadde hatt for ett par timer. Da sa hun at hun hadde beklaget sist gang og at jeg slapp og betale . Så det var langt på nær synd på meg! Da fikk jeg nok og sa at je kom til og bytte fastlege. Helt greit sa hun. Så jeg sa ha en videre fin dag og gikk.

Tar tak i det som trengs.

Lege: Eli Johnsen Valør Skrevet

Hun har desverre vært en del borte i den tiden jeg og min familie har hatt henne som fastlege, men hun har alltid tatt tak i det som skulle "fikses".

Hun har nå skiftet fra Heimdal Helsehus til Mathesongården Legesenter. Håper vi kan følge etter.

Et geni

Lege: John Slettum Skrevet

Jeg oppsøkte Slettum i for femten år siden med endel irriterende og potensielt alarmerende helseplager som han tok på største alvor. Heldigvis var det ikke noe alvorlig, og det som plaget meg kunne løses med enkle forandringer i såvel livsstilen som innstillingen til livet. De rådene jeg fikk var så gode at jeg har holdt meg frisk helt siden da. Jeg har faktisk aldri har vært hos legen siden, og har bare vært borte en dag fra jobben pga. en uskyldig luftveisinfeksjon. Sånn jeg ser det, er han et geni.

Stressa

Lege: Mona Størseth Skrevet

Var inne i 10 minutter, følte ikke hun hadde tid til å høre på meg. Deretter ba hun meg ringe på å minne henne på at hun skulle skrive henvisnig til spesialist (fordi "leger var mennesker de å"?) Så fikk jeg regning på henvisningen jeg måtte ringe å minne henne på. Det er første gang jeg har byttet fastlege, å kjenner jeg angrer meg allerede:/ Man burde få en følelse av at legen er intr å høre på deg når du kommer.