Holt Vestvollen Legekontor DA

Prost Stabels vei 6 2019 Skedsmokorset

Siste vurderinger av behandlere ved Holt Vestvollen Legekontor DA

En lege man bør være forsiktig med å bruke

Lege: Goretti Yen Di Pham Skrevet

Jeg valgte denne legen da hun på forhånd ble spurt om hun kunne ta ansvar for mine vanskelige diagnoser og ble forespeilet både immunsvikt og vanskelige smertetilstander. Hennes svar var at " Det er en fastleges plikt å sette seg inn i pasientens diagnoser", dermed var jeg beroliget. Noe jeg ikke burde ha vært dessverre. Etter å ha opplevd flere ganger at hun ikke lyttet når jeg snakket, ikke korrigerte feil etter å ha fått snakke med senter for sjeldne diagnoser, fikk jeg fortsatt ikke antibiotika når jeg trengte det. Dette er noe hun sjelden skriver ut til pasienter dessverre for de som trenger det.

Hun har også skrevet ting i henvisninger som er totalt unødvendig og til en belastning for pasienten, da opplysningene har vært uriktige. Når jeg fikk journalen min fantes det ingen opplysninger om hva vi har samtalet om på timene, kun hvilke A og B preparater hun har skrevet ut og ikke noe annet. Ble en smule sjokkert.

Mens man er inne hos henne får du følelsen av at hun ikke lytter til det du sier, mantraet er at medisiner er gift. Hun sitter hele tiden på pc'en og holder på med regnskapet sitt og etter 10-15 minutter reiser hun seg å åpner døren enten man er ferdig eller ikke. Man må også spørre hva konklusjonen på timen ble, om det skal endres noe som ikke fungerer ol.

Dyktig fastlege

Lege: Goretti Yen Di Pham Skrevet

Pham oppleves som en bra fastlege som møter små og store med respekt og faglig nysgjerrighet. Godt å komme til en lege som oppleves rolig og kompetent.
Med yrkeserfaring fra helsevesenet og NAV er jeg nok en krevende pasient, og Pham innfrir mine forventninger og krav til faglig dyktighet.

Ok lege, kunnskapsrik, men litt konservativ

Lege: Goretti Yen Di Pham Skrevet

Dette har vært legen vår en stund for både mor, barn og baby, og hun er kompetent og kunnskapsrik. Vi har følt oss relativt trygge i hennes hender. Vi synes imidlertid hun er litt konservativ når det gjelder flere områder. F.eks er hun litt nølende til bruk av antibiotika ved streptokokkinfeksjon, selv om barnet er nokså sykt. Greit nok, ingen stor sak kanskje, men hun var også for passiv når babyen vår på 4 mnd var hardt angrepet og mye plaget av atopisk eksem. Vi måtte til helsesøster for å føle at vi ble tatt alvorlig nok, og først da fikk vi medisiner som fungerte.

Bagatelliserer

Lege: Goretti Yen Di Pham Skrevet

Jeg forventer at en lege setter seg inn i diagnosen/ diagnosene til sine pasienter hvis de ikke fra før en gang har grunnleggende kunnskap. Dette skjedde ikke. Det ble gitt bagatelliserende råd om å drikke nok vann og gå tur hver dag, til tross for at spesialister hadde satt en diagnose som forklarte hvorfor flere organsystemer var påvirket. Ble skremt og følte avmakt.

Til legens forsvar, dog ingen unnskyldning, så er dette en diagnose det generelt mangler kunnskap om i helsevesenet.

Fikk også på følelsen av å snakke litt forbi hverandre pga ulikt morsmål.

Ellers en veldig blid, hyggelig og ærlig lege.

språk/kommunikasjonsproblemer

Lege: Goretti Yen Di Pham Skrevet

Ble en del kommunikasjonproblemer da det virker som hun ikke skjønner helt hva jeg mener pga språket. Hun snakker OK norsk, men føler alikevel at vi snakker "forbi" hverandre noen ganger. Hun er også veldig i mot sykemelding, og vil aller helst ikke sykemelde - samme hva det gjelder. Jeg måtte jobbe 30 % selv om jeg var så dårlig at jeg var helt i svime.

Det er også umulig å få snakke med legen på telefon - man må komme inn til time - samme hva det gjelder.

Hun er dog vennlig og oppleves som en profesjonell og kunnskapsrik lege.