Stine Bjørdal Garshol

Autorisasjon (2005)

Stine Bjørdal Garshol er en av 19 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Stine Bjørdal Garshol

Overfladisk

Stine er en hyggelig person med et genuint ønske om å hjelpe, men virker malplassert i fastlegesystemet. Hun har ikke bred nok kompetanse, erfaring og nettverk og blir passiv i behandlingen. Henviser ikke videre, leser seg ikke opp på tilstander hun ikke kjenner og gjør lite for å være målrettet. Kjekk til «alminnelig vedlikehold», men ikke en god lege når du virkelig trenger hjelp.

Ventetider

Har vært klient der i ca 3 år. Ingen avtaler har blitt avholdt til avtalt tid. Helt vanlig å vente minst 30 min. over avtalt tid.
Legen er imidlertid hyggelig og ønsker åpenbart å bidra så godt som mulig. Men har også dårlig tid i konsultasjonene og liker ikke at jeg tar opp flere ting i samme avtale. For egen del, mangler også kunnskap eller evne til å spørre seg bedre inn i hva mine problemer kan skyldes. Velger derfor noen ganger raske enkle løsninger, som ikke alltid er det jeg hadde trengt.

Enestående lege

Jeg har en kronisk sykdom som krever mye oppfølging og her har Stine vært min beste støttespiller i apparatet jeg har rundt meg. Hun tar seg god ting og husker hva vi har snakket om tidligere. Jeg føler meg ivaretatt på aller beste måte og kan anbefale henne på det varmeste. Eneste minuset er at man må vente lenge på å komme inn. Ikke sjelden en halvtime til en time. Hun kan også være treig med å sende avgårde henvisninger slik at man må purre flere ganger, men hennes serviceinnstilling veier opp for dette.

Enkelte resepsjonsansatte er det verre med. Mer en gang har de tatt avgjørelser som de ikke har forutsetninger for å ta, slik at jeg har måttet insistere på at de rådfører seg med legen. De har da vært sure og lite samarbeidsvillige og når de først gjør det får de et annet svar fra legen enn det de selv har sagt i utgangspunktet. Tre ganger de siste fire årene har de også rotet bort henvisninger til spesialist, slik at jeg har måttet purre og fått den hjelpen jeg trenger mye senere enn det som er akseptabelt. De skriver også ofte ut pakningstørrelser på resepter til en mye mindre pakning enn det legen pleier å foreskrivelse. En sitter igjen med et inntrykk av at de tror de kan overprøve legen, noe som er frustrerende og irriterende. Anbefaler at de blir sendt på "Smilekurs".

Tillitsvekkende

Grundige undersøkelser og troverdig fremdrift mht diagnose, veldig betryggende. Alt foregikk effektivt og i tide - hyggelig mottak og profesjonell laborant.

Virker stresset

De gangene jeg har vært der er det over en times venting selv med timeavtale kl. 10.00?? Hun virker stresset og vet ikke en gang hva en kommer dit for etter å hatt et vedvarende problem..jeg bytter fastlege.