Diako Hamedi

Allmennlegespesialist og fastlege
Mann, 47 år

Om

Diako Hamedi har bred og lang erfaring innen akuttmedisin og behandling av muskel- og skjelettplager. Han har vært fastlege i over 15 år, og har i tillegg flere års erfaring fra både spesialisthelsetjenesten og legevakt. Diako er opptatt av at pasientene skal få den beste behandlingen – raskt, tilgjengelig og uten unødvendig ventetid. Han legger stor vekt på å forstå pasientens perspektiv, og jobber målrettet for å finne raske og presise løsninger på medisinske utfordringer.

Han studerte medisin og gikk på forskerlinjen ved Universitetet i Oslo. I studietiden forsket han blant annet på kreft på Radiumhospitalet og hadde også et studieopphold i København. Turnustjenesten ble gjennomført i Tønsberg og etter dette jobbet han som legevaktslege i Horten, og deretter ved Revmatismesykehuset i Lillehammer. I 2015 var han også tilknyttet Lovisenberg Diakonale Sykehus.

Diako Hamedi har vært fastlege siden 2011. Han startet som fastlege i Follo kommune, før han i 2016 fikk tildelt fastlegehjemmel i Bydel Ullern.

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (2009)

Ledige plasser

187 av 1700

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Diako Hamedi er en av 607 fastleger i Oslo

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(42)
42 vurderinger
Tilgjengelighet
(33)
33 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(34)
34 vurderinger
Service
(33)
33 vurderinger

Siste vurderinger av Diako Hamedi

Vikar Philip Strindberg - arrogant og ubehagelig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har vært fornøyd med Diako Hamedi. Vikaren hans derimot, Philip Strindberg, opplevde jeg som svært arrogant og ubehagelig. Ung lege med ovenfra og ned holdning. Håper dette endrer seg når han får mer erfaring, for dette legebesøket var en svært ubehagelig opplevelse. Jeg har i hvert fall byttet fastlege for både meg selv og barna.

Arrogant og lite imøtekommende

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Byttet til ham da jeg flyttet til Ski. På denne tiden hadde kroppen min begynt å krangle veldig. Dette er den dårligste legen jeg har vært borti. Han tok meg ikke på alvor, og trakk konklusjoner uten en gang å ha lyttet til meg. Fikk meg til å føle meg som en hypokonder, og nektet å henvise meg videre. I tillegg hadde han klart å rote bort journalen fra min forrige fastlege!!! De hadde notert at den var mottatt, men han klarte likevel å skylde på det forrige legekontoret. Han har en "ovenifra og ned-holdning" og driver med enveiskommunikasjon.
Jeg byttet lege og ble møtt med respekt. Jeg fikk da god oppfølging, ble henvist videre og er i dag en helt annen person pga at jeg fikk behandling for mine plager.
Jeg vil ikke anbefale noen å bytte til Dr. Hamedi.

Lei av fastlegeorningen

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Arrogant og hadde upassende holdninger til en pasientgruppe/diagnose, og tydelig da ikke oppdatert på siste forskning innenfor dette. Klaget over at fastlegeordningen ikke fungerte og at spesialister burde ta all oppfølging av enkelte pasienter. Fikk det jeg kom for uten noe om og men.

Uproffesjonell, usikker og ubehagelig

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Byttet til Diako Hamedi etter at min mor ble alvorlig syk og vi havnet hos ham en dag han hadde legevakt. Han virket omsorgsfull og oppmerksom for min gamle mor, og vi byttet derfor til ham. Etter oppstart fikk jeg vite at legen var i utlandet og spesialiserte seg og vikar for ham var hans kone. Kona hans tok seg av meg mens han var borte men hun var alltid bortimot en time forsinket og virket usikker på alt utover en øyekatarr eller halsbetennelse. Når jeg omsider kom til ham, overså han meg og gjorde feil på listen sin så jeg glatt ble hoppet over i køen. Jeg satt der over en time og når jeg sier i fra blir jeg tatt inn med en mager unnskyldning. Jeg var der fordi jeg var blitt innkalt til prøvetaking, noe han ikke visste noe om og henviste meg videre til sykehus med sukk og stønn om at dette ikke var hans felt. Deretter forteller han meg at han var kjempelei fastlegeprdningen og at alle legen på kontoret var det og skulle bytte jobb. Jeg burde derfor finne meg en ny lege. Fordi jeg var hos ham for første gang følte jeg behov for å stille noen spørsmål om hans mening ift medisinering . Dette ville han ikke ha noen mening om og når jeg hadde stilt ham flere enn to spm fikk jeg beskjed om at han kun kunne hjelpe meg med 2 problemstillinger per konsultasjon. Jeg er legesekretær selv og har derfor litt ekstra kunnskap om egne lidelser. Jeg visste mer enn legen og det synes jeg var skummelt. Helhetsinntrykk: ble kjempeskuffet og gikk hjem og byttet fastlege. Dette er en lege som ikke liker jobben sin, og burde jobbe med noe annet enn mennesker!

Ekstrakostnader

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Helt ok, men tar litt kjappe løsninger.
Hovedårsaken til at jeg bytter er at jeg bør sende meldinger for å bestille time og betale 6 kr for hver av dem. Dersom jeg forsøker å ringe er det laaang ventetid.

Vis flere...