Ewa Spasowska
Kvinne, 47 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Jeg er veldig fornøyd med Ewa Spasowska. Synes hun er lyttende, empatisk og flink. Virker aldri stresset. Ser dessuten på det som en fordel at fastlege henviser til spesialister ved behov og kan ikke skjønne at det brukes mot henne. Har sjelden ventet lenge på time. Savnet henne da hun var i permisjon. Sms-tjenesten fungerer så bra at jeg aldri ringer, så skal ikke uttale meg om eventuell telefonkø.
Pass deg for å ikke være mye syk, for da blir du stemplet som en hypokonder på flekken her. Ekstremt vanskelig å komme gjennom på telefonen, lange ventetider på kontoret trekker også ned.
Spasowska er en veldig distré lege. Hun kan fort glemme ting hun skal sjekke/gjøre for deg. Hun er veldig flink til å lytte, og virker veldig engasjert. Men rådene og behandlingen hun gir, kan være lite tillitvekkende noen ganger. Hun er ikke så flink når det kommer til psykiske lidelser, da kan man føle at hun egentlig mener "ta deg sammen, dette går bra" selv om hun selvsagt ikke sier det. Man går ofte ut og føler ting er halvgjort. Det merkes også at hun er stresset i tillegg til distré, og det er en dårlig kombinasjon.
Ventetid for å få time er ofte lang. Kan være vanskelig å komme gjennom på tlf, men de har en sms tjeneste også. Ventetid på kontoret er akseptabel. Personalet er hyggelig.
Jeg vil ikke anbefale Spasowska som fastlege. Benytt heller en av de andre på kontoret. En genial ting, er at de har en betalingsautomat på venteværelset som slår opp hva du skal betale, og man kan betale med kort. Dermed slipper man vente utenfor "luken" på annet personale. Veldig effektivt.
En lege som er flink til å lytte til pasienten og tar pasienten på alvor. Meget rolig og behagelig vesen som gjør at barna mine føler seg trygge på henne. Jeg føler alltid at hun har god tid til meg selv om jeg vet det "koker" utenfor, hun er effektiv men ikke så stresset at det påvirker meg som pasient slik jeg har opplevd tidligere leger.
Er hun usikker på noe sjekker hun med mer erfarne kolleger/sykehus eller henviser videre til spesialist. Jeg mener det er en god egenskap som viser at hun ønsker det beste for pasienten samt å lære mer selv.
Legekontoret som sådan har jeg derimot dårlig erfaring med. Hyggelige ansatte MEN har fått feil informasjon pga at de ikke har konferert med legen før de gav tilbakemelding, beskjeder til/fra legen og meg strander i resepsjonen, har måttet komme tilbake å ta nye blodprøver samt en vaksine pga feil lagring og forglemmelser etc.
Behandlingen er svært ofte videresending til spesialist.. Lite kunnskaper om feks eksem. Jeg fikk kjempesterk salve som skulle brukes i 14 dager tiltross for at hun ikke visste hvaslags eksem det var. (Eksemen forsvant på to dager).
Jeg ble sykmeldt engang og hun ville den skulle gjelde til hun kom tilbake fra ferie!
Jeg var jo frisk en mnd før. Lang ventetid på time, legesenteret stenger 14.30 og har i tillegg stengt en time midt på dagen!