Bjarte Sandve Helgøy
Mann, 45 år
Godkjenning
Tilleggskompetanse
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Har ignorert mine E-konsultasjoner i 3 uker. Ignorert meldinger som er gitt av de i skranken. Ringte inn 4 ganger og gikk ned til legekontoret 2 ganger uten å bli hørt.
Skikkelig usærriøst!
Fremstår som utrolig overlegen. Så ikke opp da jeg kom inn i rommet, ingen hei, ingen håndtrykk, ingen "hva kan jeg hjelpe deg med?", eneste han sa var: ja, hva er det du lurer på?, mens han så på pc-en. Vanskelig å snakke med, tok ikke problemene på alvor og virket som om alt han ville var å ha meg fortest mulig ut av rommet. Fremstod som uprofesjonell og usikker. Ventet i tillegg i overkant av 1,5 time etter avtalt tid.
Fikk tildelt Helgøy da han startet ved legekontorer, og jeg har fra dag en vært svært fornøyd og blir kjempegodt fulgt opp. Stort sett er det hyggelige folk og ved kontoret, men i hans fravær har jeg måtte ha konsultasjon hos andre leger der. Jeg opplever Helgøy som den aller dyktigste ved kontoret. Ved konsultasjoner forsøker jeg å holde meg innenfor den tiden jeg har fått tildelt, og det krever jo at legene er flink å lytte, vurdere og konkludere. De har jo ingen lett jobb og sykt mange oppgaver blir dyttet på fastlegenes stillingsinstruks, nåværende helseminister gjør det overhodet ikke enklere, min oppfatning er at hun vingeklipper legene mer og mer. På tross av dette opplever jeg at Helgøy får ting gjort, jeg blir sett og han har funnet ut av ting som jeg i årevis har slitt med. Jeg opplever at han allerede før han spør hvordan det går har oppfattet hva som er galt. Det kaller jeg å lytte på høyt nivå. Der eneste jeg har å utsette er telefonkøen når man må ringe inn til resepsjonen. Da hører man alltid «du blir satt i kø», det er dessverre ofte slik på de fleste legekontorer av en eller annen grunn. Men tilbake til Helgøy: Jeg er super fornøyd!!
Opplever Helgøy som trøtt av jobben sin og mennsker, og hadde jeg kunnet rådet ham, ville det hvert å utvikle kunnskaps feltet sitt i en annen form en hvor han er i dag.
Håper han finner gleden i arbeidet sitt igjen.
My first and the last appointment with this doc. Impression after visit was that he is not interested in helping, unprofessional in his behavior and communication. I did not get proper service.
Had an appointment for a certain time, but I was waiting in the lobby for about 40 minutes!
Vis flere...