Ghazwa Melhem Zougheib
Kvinne, 60 år
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Følte meg tråkket på og ikke respektert. Hun rippet opp i gamle og vonde sår og hadde heller ikke lest seg opp på meg i journalen. Jeg har en sykehistorie som strekker seg over lang tid men følte en dårlig kompetanse og ingen interesse for meg som pasient. Anbefaler ikke denne fastlegen til noen!
Jeg fikk en følelse av at legen ikke tok meg seriøst, og kom med råd jeg helt fint kunne tenkt meg til selv. Legen stilte få spørsmål, som gjerne ville vært lurt for å kunne ta en vurdering av min situasjon. Helhetlig syntes jeg at legen bør ta seg mer tid til pasienten, og prøve å sette seg inn i pasientens situasjon. Jeg fikk dessverre lite utbytte av legetimen, og måtte derfor rådføre meg ved annen (privat) lege.
Har aldri følt meg så liten og nedverdiget som etter legetime hos Ghazwa Melhem Zougheib. Ble ikke tatt på alvor, og fikk beskjed om at flere hadde det slik, så dette var ikke noe å klage over (selv om jeg har en helt konkret diagnose, med konkrete plager som går ut over min hverdag og livskvalitet). Fikk følelsen av å ikke bli trodd, selv om jeg forklarte hvilke symptomer og plager jeg sliter med. Hun nærmest fnøs av meg og uttrykte at dette var noe fjas. Min opplevelse er at Zougheib snakker på en måte som får en til å føle seg lite verdt og som en hypokonder, som bare kommer til legen for å klage. Aldri i mitt liv skal jeg tilbake på dette legekontoret.
Mitt møte med Ghazawa var dessverre et lite positivt møte. Hun viser ingen medfølelse, og virker svært lite interessert i meg som menneske og pasient. Jeg har aldri følt meg så liten som jeg gjorde på hennes kontor. Jeg byttet fastlege på dagen!
Var med min datter å traff denne legen for første gang i dag. Min datter har truffet henne en gang tidligere. Ingen av oss er spesielt imponert og følte at vi virkelig var på feil plass. Hun snakker språket godt, men det virket likevel som om hun ikke riktig forsto alt som ble sagt. Hun virket også uinteressert og mest lysten på å få oss unna, slik at hun kunne komme seg på møtet som hun opplyste oss om ganske kjapt etter at vi var kommet inn. Hun hilste heller ikke på meg som mor, men spurte en stund uti samtalen om det var det jeg var.
Dette var ikke en god opplevelse og vi føler oss ikke trygg på at hun bryr seg om og er interessert i oss som pasienter. Vi byttet lege så fort vi kom hjem.
For ettertiden håper jeg hun ikke sier eller viser at hun har dårlig tid til framtidige pasienter og at hun setter seg litt mer inn i pasientens problemstilling før timen.
Da vi kom ut hadde jeg også en ubehagelig opplevelse fra hsekretæren som med sur tone, høylydt irettesatte meg foran alle ventende pasienter om at jeg ikke kunne bestille time til min datter på SMS fra min egen telefon, selv om jeg skrev hennes navn og fødselsnummer. Da jeg fortalte at det aldri hadde vært noe problem tidligere, ble jeg opplyst om at dette var en ny regel fra 1 juli-16. Opplevelsen var både nedverdigende og totalt unødvendig.