Nicolas Risvoll Eidissen

Fastlege
Mann, 33 år

Godkjenning

Autorisasjon (2017)

Ledige plasser

0 av 1050
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

113 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Helsebanken Legesenter Telefonnummer51 61 21 2051 61 21 ...
Ålgårdsheiå 10 4331 Ålgård
Vis kart
Nicolas Risvoll Eidissen er en av 12 fastleger i Gjesdal

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(9)
9 vurderinger
Tilgjengelighet
(6)
6 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(7)
7 vurderinger
Service
(7)
7 vurderinger

Siste vurderinger av Nicolas Risvoll Eidissen

Utrolig flink

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Av alle legene jeg har hatt, så er Nicolas uten tvil den jeg har vært mest fornøyd med. Gir en følelse av at han virkelig ønsker å hjelpe, uansett hva det gjelder. Helt super lege!

Avvikende og uvillig til å gjøre den jobben en fastlege skal gjøre

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Trengte hjelp med å samle inn informasjon fra andre behandlere, og skrive en erklæring til NAV. Hadde nylig blitt automatisk overført til Nicolas da tidligere fastlege (på samme legesenter) hadde sluttet. Bestilte time for å ha et fysisk møte og en samtale om planen fremover, da NAV krever at erklæringen kommer fra fastlege og ingen andre.

Han lyttet, virket forståelsesfull, og klar på hva veien videre var. Jeg fikk beskjed at jeg selv måtte innhente informasjon fra behandlerne og sende til han. Dette viste seg senere å ikke stemme, for jeg som pasient skulle ikke være involvert i dette, og kunne hverken be behandlere eller arbeidsgiver om å ta kontakt med min fastlege for å gi han informasjon. Dette måtte komme direkte fra fastlegen, slik at det gikk gjennom de rette kanalene. Mtp sensitiv informasjon.

Prøvde å be om nye timer på pasientsky, fikk bare avvikende svar, hvor han etterpå stengte ned dialogen. Måtte åpne nye dialoger, havnet bak i køen og måtte vente 2-5 dager på nytt svar. Han var virkelig ikke interessert i å gjøre jobben sin som min fastlege.

I erklæringen endte han opp med å skrive at han ikke kunne gå god for informasjonen han hadde fått fra behandlerne mine som hadde fulgt meg tett i 5 år. Fordi han selv ikke kjente meg.

Etter 6 mnd med mye frem og tilbake kom det også frem at han ikke hadde journalen min (trodde han). Men denne var sendt til legekontoret og den tidligere fastlegen og arkivert for flere år siden. Dette ble senere bekreftet fra andre hold. Han uansett burde ha etterspurt denne allerede den første timen vi hadde sammen, når han satt med dataen foran seg og var logget inn på meg som pasient. Han kunne også ha logget inn på helsenorge.no for å sjekke pasienthistorikk. Men det ble aldri gjort (da man kan se alle som har vært innlogget på hver og enkel pasient inne på nett). Jeg tenkte kanskje at hvis ikke han direkte hadde logget inn for å sjekke så hadde kanskje legekontoret ha gjort det, men den gang ei. Ingen fra helsebanken hadde logget på for å innhente informasjon på vegne av Nicolas.

Jeg forstår han var ung og relativt ny i faget, og at han var litt usikker på hvordan en slik søknadsprosess foregikk. Men at han ikke ville gjøre det som var og er fastlegens jobb, med å innhente sensitiv informasjon, sette seg inn i journalen og pasienthistorikken, evnt ringe meg eller ta meg inn til samtale/helsesjekk (slik jeg ba han om skriftlig opp til flere ganger) for å faktisk få nok kjennskap til meg slik at han kunne skrive erklæringen, det trodde jeg ikke han kom til å gjøre.

Min helse ble forringet med hele prosessen. Og jeg måtte til slutt skifte fastlege til en tidligere lege som holder til der jeg bodde før. Dvs lang kjøretid, og lang ventetid for å komme inn. Men definitivt verdt det.

Legen som har store kompetanse og er flink å stille rette diagnosene og god behandling.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Alltid fornøyd med behandlingen. Flink og åpen til pasients behøv. Alltid god dialog. Er tilgjengelig, hører på det som pasienter sier. Pålitelig og smilende

Trygg, dyktig, respektfullt

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

God fastlege. Ved hjelp av elektronisk kommunikasjon, har eg fått snare svar på mine spørsmål. Han er ein god lytter, føler meg «sett».