Christoffer Nyborg

Autorisasjon (2018)

Siste vurderinger av Christoffer Nyborg

Hyggelig og faglig dyktig

Veldig fornøyd så langt. Har fått utmerket hjelp de gangene jeg har hatt behov for legetime. Føler meg ivaretatt, lyttet til og sett.

Trygg og hyggelig lege

Føler Dr Nyborg lytter til meg og har tid til å høre. Han er til stede under konsultasjonen, og har masse kunnskap om allmennmedisin. Beste legen jeg har hatt.

Uempatisk og nedlatende

Jeg skiftet til denne fastlegen da jeg hadde hørt noe bra om han, og jeg tenkte at han var ung med iver etter å hjelpe.
Jeg tok veldig feil.
Mine helseplager er kompliserte, og svaret hans er at hvis vi ikke ser noe på blodprøvene nå, så er det psykologisk.
Avbryter mens jeg forklarer, og merker at han jobber for noen andre enn sin pasient.
Oppleves som hyggelig, men budskapet og interessen er ikke til stede.

Såpass nedlatende at jeg ikke har orket å byttet til en ny fastlege enda, da jeg mistet trua på fastleger.
Lurer på om de tror at de jobber for å beskytte lommeboka til det offentlige, og at pasienter er en byrde.

Mangler empati og omsorg.

Jeg var så uheldig å miste min gode fastlege og byttet til Nyborg. Det som kan bli bedre er at pasienten føler seg sett, hørt og respektert. Mangler omsorg for pasienten, selv om han er veldig god på å smile, og han mangler evnen til å lytte. Overkjører spesialistuttalelser, han tåler ikke å bli motsagt og jeg føler jeg ikke fikk en god dialog med ham. Jeg manglet omsorgen og det at legen ser meg som menneske rundt meg som pasient, som jeg alltid har fått før. Jeg grudde meg til hver legetime, anbefales ikke.

Hold deg unna.

Nyborg er ikke en fastlege jeg vil anbefale. Han har en ovenfra og ned holdning når han snakker til deg. Han kommer også med påstander som er helt motsatt av hva spesialist på problemet har uttalt seg om.