Tor Christian Hegna
Mann, 54 år
Trygg, kunnskapsrik, lytter, sender raskt til røntgen og spesialist.
I det hele, Hegna er en lege jeg har tillit til.
Følger opp grundig. God kliniker, opplever at han er oppdatert. Flink og behagelig lege. Har en opplevelse av han bryr seg og vil oss vel. Har ikke noe å sette fingeren på.
Det å si at Hegna er "uinteressert" er å si ingenting. Eneste jeg hørte fra ham var "hva jeg kan hjelpe med" uten å høre problemet og uten interesse å hjelpe. Så, videre var noe som "dine problemer er ikke mine" og at jeg selv kan bestemme hva å gjøre. Jeg fikk inntrykk at han ikke er noe lege i det hele tatt. Synes at klinikken må ta affære, aksepteres ikke!!!
Jeg har hatt Hegna som fastlege i 6 år ca nå og er meget fornøyd.
Jeg er ikke typen som drar ofte til legen, men når jeg gjør det så får jeg alltid hjelpen jeg trenger. Han spør alltid om det er noe mer han kan hjelpe med, som jeg synes er bra.
For ett par år siden da jeg gikk på en smell var han en meget god støttespiller å ha og han la til rette for at jeg skulle kunne komme meg på bena.
Jeg ser andre folk sier han kanskje er litt distansert og at det føles som det er første gang man er der hver gang. Jeg skjønner den. jeg som er der inne så sjeldent tenker det bare er naturlig når man har over 1000 pasienter.
Hatt Hegna i fire, fem år som fastlege. Ikke noe "utenomsnakk", direkte, virker effektiv, uten å stresse. Utvilsomt dyktig fagperson - ikke uvesentlg akkurat. Kan virke litt distansert, men ikke vanskelig å komme bak fasaden, og bak fasaden er han fin. Savner sterkt at han ikke sjekker journalen før time, han aner knapt hvorfor du var der forrige gang, og spør heller ikke om hvordan det går med det som kan ha vært et problem gjennom flere tidligere besøk. Han spør hva han kan hjelpe med, noe som er hyggelig, men det blir litt som om hver ny time er første gang man er der, og man kan føle at man går på tvers av dagsorden når man evt må "insistere" på først å oppdatere han på aktuell sykehistorikk.
Et overordnet problem er Tåsenklinikkens utilgjengelighet på telefon, og derfor blir han som de andre legene der laaaangt mindre tilgjengelig enn de burde. Denne klinikken smadrer skalaen for "ventetid på telefon" der verste alternativ er "mer enn fem minutter". Kvarter eller mer er ikke uvanlig, ingen funksjon som informerer om antatt ventetid, og slett ikke noe tilbud om å bli ringt opp igjen ved lang ventetid. Dette går altså ikke på enkeltperson, men på servicenivået på klinikken som legene eier sammen, der de synes å holde adminstrativ bemanning på mini-mini-mumsnivå.
Vis flere...