Ramadan Kovaci

Autorisasjon (1997)

Ramadan Kovaci er en av 604 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ramadan Kovaci

Hyggelig men ikke til stede

Jeg opplever Ramadan som hyggelig, men lite til stede når jeg er hos han. Han har ved flere anledninger glemt å følge opp ting (blodprøver ekg osv) og jeg sitter igjen med en følelse av at dette er mitt ansvar. Han fører journalen meget slurvete, noe som har vært et problem når han har hatt vikarirerende leger der ved ferieavvikling. Han er heller ikke spesielt flink å se at enkelte beskjeder kan virke skremmende hvis de legges frem for bardust eller uten å belyse omkringliggende temaer.

Anbefales absolutt ikke

Hatt han som fastlege i ca 6 år, og det er et mirakel at jeg ikke har byttet før nå! Han har alltid dårlig tid, og hiver deg nesten ut døra i det du kommer inn (uansett om problemet er alvorlig og du har sittet på venterommet en times tid hver gang). Verken et snev av empati eller vurdering av problemet, kjapp resept og problemet er "løst". Resepsjonistene er frekke og sure hele tiden. Her oser det kvantitet fremfor kvalitet dessverre..

Flink med henvisninger men ikke pasient kontakt

Ramadan ser oftest på pc skjermen når man er inne hos han, og titter opp noen få ganger.

Han virker stressa nesten hver gang jeg har vært hos han og prøver å kjappe seg for å få inn neste pasient.

'Virker som om hans spesialitet er NAV-papirer, henvisninger, osv.
Men når det kommer til "sykdom" er han meget dårlig.

Føler han lett dømmer og får da ikke tillit til han.
Han er også meget dårlig på oppfølgning.

Helsesekretærene som jobber der er sure og små frekke, å det er så å si hver gang.

Meget dyktig og grundig lege

Har hatt han som fastlege i ti år, gjør grundige undersøkelser og henviser til spesialister for å komme til bunns i problematikken Har aldri for dårlig tid til pasienten. Er lett å kommunisere med. Legesenteret har ofte litt for lang ventetid på telefon, men har en grei nettløsning for timebestilling.