Kristine Meidell
Kvinne, 61 år
Fikk satt inn spiral hos Kristine, opplever henne som flink og imøtekommende. Dessverre svært lange ventetider, her snakker vi om flere måneder. Hun har det ganske travelt og det merkes når man er inne hos henne, hyggelig er hun for det. Man blir til syvende og sist godt ivaretatt!
Den ene damen bak disken føler jeg bestandig er småfrekk, sur og mindre hyggelig til tider. Lange telefonkøer! Virker som hun alltid har en dårlig dag.
Skal veldig mye til for at du skal bli tatt inn til haste time.
Det er så verdt det å vente 10mmd på time hos Kristine Meidell. Hun er rolig, forklarer nøye, men ikke for mye. Hun viser forståelse og er akkurat passe effektiv/rask. Bytte spiral er ganske vondt, men man holder ut fordi man føler seg i trygge hender!
Meidell er hensynsfull og støttende under konsultasjon, og forklarer på en god måte forløpet. Men hun har det veldig travelt og har overfylte pasientlister. Opplever sekretær som nedlatende, og de har ikke gode rutiner ved henvedelser. Det er ikke mulig å snakke med eller sende e-post til Meidell, men spørsmål noteres av sekretær. Svar kan det ta flere dager å få, og de er ikke alltid oppklarende. Tungvint system som oppleves stressende i akutte tilfeller. Korte, akutte timer i f.eks. en IVF-behandling kan du bare glemme. Å komme gjennom på telefon tar som regel en halv time. Noen ganger mer!
Har fått satt inn spiral to ganger. Første gangen var så smertefull at jeg nærmest krabbet opp i stolen (byttet derfor gynekolog). Byttet til Kristine Meidell og det var en helt ny verden - merket nesten ikke at hun satt inn spiralen.. Hun gir god informasjon om hva hun skal gjøre og hvorfor. Veldig sympatisk og imøtekommende.
Meidell fremstår som en svært hyggelig lege, og hun er meget hensynsfull i undersøkelses-situasjonen.
Likevel syns jeg hun gir korte og overfladiske forklaringer. Dersom man stiller oppfølgende spørsmål henviser hun til nhi.no og svaret finnes selvfølgelig ikke der heller. Hun er også den eneste legen jeg vet om som overhodet ikke er tilgjengelig på telefon. Dersom man ringer om et problem noterer sekretæren et spørsmål, og så kan man ringe tilbake når sekretæren har snakket med Meidell. Dessverre er det ikke sikkert det har kommet et klart og relevant svar, og i så fall må prosedyren gjentas. Dessverre opplevde jeg å ikke få hjelp da spørsmål ble levert andre gangen heller.
Det kan være lang ventetid og sekretæren kan være spydig.
Vis flere...
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.