Tilsvar til vurdering

Pussig

Hei,

Jeg hadde bestilt en time for å fjerne noen sting på hånda mi, og ønsket å få resept for en infeksjon som dukket opp av at jeg brukte bandasje. Timen gikk fint og legesekretærer (eller vikaren) gjorde jobben og fjernet stingene. Dette gjorde for så vidt ingenting, men da jeg etterpå spurte om å få resept for infeksjonen ble jeg henvist til å bestille en ny time slik at legen kunne gi meg en resept på det.

Jeg stusset litt over dette siden jeg antok at jeg befant meg hos legen? Forstod ikke helt årsaken hvorfor jeg trengte to forskjellige timer for noe som kunne ha blitt ferdig på en. Syntes dette var så pussig at jeg følte det var riktig å skrive det her. Er dette normal praksis? Ble litt paff over faktumet at jeg må nå tilbake for å få en slik resept grunnet legen ikke var der?

I telefonen fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha en legetime, ikke en time med vikar/sekretær. En slik resept fikk jeg etter 10 minutter med appen «pushdoctor» og ville bare takke for det usedvanlige møtet og ønske dere lykke til med resterende pasienter.

En gjennomgang av disse anmeldelsene her har kun bekreftet hva jeg erfarte—et relativt useriøst legekontor.