Tilsvar til vurdering

Viser empati, men treig og muligens lavt kunnskapsnivå

Hatt legen i ca 5 år og er generelt både fornøyd og misfornøyd.

Positiv:
+Empatisk
+Tar seg tid med pasienten
+Viser at han forstår situasjonen
+Hyggelig og alltid møtt meg med et smil

Negativ:
-Kunnskapsnivået virker noe lavt, når man går langtidssykemeldt uten å kunne få en diagnose.
-Diffuse symptomer på sykdomsbildet, gir ikke dette legen nok drivkraft til å foreta omfattende søk, internt så vel, som eksternt for å finne frem til et konkret svar.
-Gir noe lett opp med tanke på hva man kan henvise til, for å få en diagnose.
-Lite villig til å henvise til andre, dersom pasient gir forslag til henvisning, som muligens kunne ha gitt et svar på sykdomsbildet.
-Som pasient, føler man seg nødt til bruken av Google for å finne formentlige potensielle diagnoser, da legen ikke tar initiativ til å jobbe for pasienten, når symptomsbildet er diffust.

Sentralbordet føles kraftig underbemannet, da man ofte står minst i 15-20minutters kø i telefon. Dog er personalet, som svarer telefonen hyggelige, gir råd og veiledning om dette kreves.