Tilsvar til vurdering
Uerfaren tannlege som er uklar i kommunikasjonen
Jeg gjorde en omfattende tannbehandling hos denne tannlegen, som først fremsto som sjarmerende, tillitsvekkende og service innstilt. Hun virket imøtekommende og sympatisk til å begynne med.
Jeg satte inn 16 kroner samtidig, men resultatet ble ikke bra. Bittet fungerer ikke som det skal, og jeg kan ikke tygge kjøtt, salat, råkost, nøtter, godteri eller brød med kronene. Bare to uker etter at kronene ble satt inn, begynte de å løsne og ramle ut på middagstallerkenen. De sitter ikke ordentlig på, da forarbeidet ikke er gjort skikkelig.
Da jeg klagde på dette, forandret hun seg fra å være blid og sjarmerende, til å bli passiv aggressiv, sint og lite profesjonell. Hun tok klagene personlig og lyttet ikke til det jeg sa, hun avbrøt meg og snakket i munnen på meg slik at jeg ikke slapp til. Det var tydelig for meg at prioriteringen hennes var å unndra seg det økonomiske ansvaret, og å ikke tape ansikt. Dette står i sterk kontrast til det inntrykket hun forsøker å gi av seg selv som sympatisk.
Hvis man skal gjøre et så stort arbeid med tennene, er det lurt å styre unna de ferske tannlegene. Slik som denne tannlegen var for uerfaren til en så stor jobb alene. Hun manglet også modenhet til å håndtere tilbakemeldinger. Det er lurt å skrive kontrakt om hva som inngår i prisen, og be om journal utskrift etter hver behandling (og se til at det stemmer). I dette tilfellet opplevde jeg at tannlegen var uklar i kommunikasjonen, og at jeg ikke ble informert slik jeg hadde krav på.
Hele opplevelsen har hatt store konsekvenser for meg, både helsemessig og økonomisk.