Tilsvar til vurdering
Mange gode egenskaper
Lyttende. Høflig. Kunnskapsrik.
Vikarlegen Irene, arbeider for tiden ikke der lengre. Bandesha tar alle konsultasjoner selv nå når han kom i mål med etterutdanningen.
Både den tidligere vikarlegen og Bandesha bruker datamaskin til å lete etter løsninger. Dette synes jeg i utgangspunktet er en styrke, da verden ikke står stille i legevitenskapen.
Bruken av data kjentes litt merkelig i begynnelsen, da legene stirret noen øyeblikk inn i skjermen under samtalen, men man blir fort vant med dette.
I et innlegg her på legelisten står det at kontoret er for travelt. Slik opplever ikke jeg at det er. Det kan sitte folk på venteværelset, men det er normalt omtrent i alle legeklinikker.
Jeg kan være litt enig i det som blir sagt om at sekretær buser inn. Dette er noe som kan forbedres. Når det skjedde mens jeg var til konsultasjon så forstyrret det ikke meg særlig, men jeg kan fort se at det kan oppleves forstyrrende om man er dypt i et tema, eller om man sitter naken til undersøkelse eller noe sånt. Her burde kanskje klinikken finne en løsning som kan hjelpe sekretæren å avklare om det er greit å komme inn eller ikke. Legen burde kanskje spør om det er greit at sekretæren avbryter før hun kommer inn, om det lar seg gjøre?
Jeg synes sekretærene jeg har møtt er bra. Har fått hjelp til det meste jeg har spurt etter.
Det har blitt gjort noe oppussing og det løfter kontoret. Det er en gammel trebyggning så det er jo grenser for hva som lar seg endre på. Enten liker man gamle trebyggninger, eller ikke. Hadde jeg vært rullestolbruker, så ville jeg lurt på hvordan jeg skal få hjelp å komme inn og ut.
Om meg selv: Jeg har relativt god helse, og det har derfor ikke blitt så mange forskjellige emner som er tatt opp til spørsmål. Men legen er faglig god på det jeg har hatt behov for hjelp med.
Alt-i-alt må jeg pr. nå si meg meget fornøyd med legen.