Profilbilde av psykiater Marianne Rud Hatle

Marianne Rud Hatle

Profilbilde av psykiater Marianne Rud Hatle
Psykiater

Om

Marianne er utdannet lege med embetseksamen i medisin fra Universitetet i Oslo. Hun har spesialisert seg i psykiatri i USA, og har både amerikansk og norsk godkjenning som spesialist i psykiatri.

Marianne har over 20 år i klinisk praksis, og har blant annet jobbet som psykiater og leder for spiseforstyrrelsesbehandling på Volvat og Aleris, samt vært grunnlegger og leder for Spiseforstyrrelsesklinikken på Lysaker.

Psykiatri

Autorisasjon (1990)

Marianne Rud Hatle er psykiater i Oslo

Siste vurderinger av Marianne Rud Hatle

Varm og imøtekommende.

Klinikk: Legevakt Vest Silurveien Skrevet

Etter å ha vært kasteball i det offentlige helsevesenet, var det veldig godt å komme til Psykiater Marianne Hatle. De siste årene var depresjonen tøff og jeg ønsket å prøve Ketamin. Det offentlige møtte meg med uvitenhet om denne behandlingen. Der man kunne få behandling,var det umenneskelig lang vente tid. Hatle gjorde dette mulig for meg. Etter første behandling merket jeg bedring. Jeg kom meg ut fra denne tunge depresjonen.

Dedikert og dyktig

Klinikk: Legevakt Vest Silurveien Skrevet

Jeg har vært syk i mange år, og gått gjennom mange typer behandling og medisiner. Noe har ikke virket, noe kanskje gjort meg verre og noe har fungert bra. Uansett, med cPTSD har jeg hatt mye tung bagasje. Jeg var alvorlig deprimert og suicidal da jeg tok kontakt, og ble umiddelbart møtt og lyttet til av Marianne som forsto og tok meg på alvor, og startet behandling med samtaler og ketamin raskt. Det føltes trygt og godt å være i kompetente og ivaretagende hender, der jeg opplevde at vi hadde et felles mål om at jeg skulle bli bedre, noe jeg iblant har savnet i det marginaliserte offentlige helsevesenet. I løpet av noen uker med behandling føles det som at jeg har et helt nytt utgangspunkt til resten av livet, jeg har håp, tro og gode tanker om meg selv. Nå er jeg igang med integrering og å lære å ha det bra, også denne behandlingen krever innsats og motivasjon. Jeg er utrolig takknemlig for den hjelpen jeg har fått, og håper mange andre også kan benytte muligheten. Anbefaler å se The Mind Explained på Netflix, 1. episode

Trygg dyktige

Klinikk: Legevakt Vest Silurveien Skrevet

Velkommen å trygg og faglig dyktige.
Etter gode samtaler med Marianne
Kom vi frem til en type antidep kur uten noe effekt. Vi hadde ny samtale og byttet antidep merke med litt annen effekt. Ny samtale kom vi frem til at Ketamin kur vil hjelpe meg. Etter 4 behandlinger med Ketamin store fremskritt i riktig retning. Føler livsglede og lysten til å jobbe videre.
Jeg anbefaler klinikken til de i min krets som sliter. 👍🙏❤️

Fantastisk hjelp med Ketamin.

Klinikk: Legevakt Vest Silurveien Skrevet

Etter å ha slitt med angst og depresjon i mange år og har hatt det svært tungt de 2 siste årene, har jeg nå fått livet tilbake med Ketamin behandling. Har prøvd all annen behandling opp gjennom årene samt mange forskjellige medisiner og samtale terapi, uten nevneverdig hjelp. De siste 2 årene har jeg bare blitt sykere og sto til slutt i fare for å ende opp som ufør etter lang tids sykemelding. Håpet mitt for å bli frisk var helt borte og alt var bare svart. Fikk så se et innslag på Tv 2 med Marianne Hatle der det ble opplyst om Ketamin behandling. Tok umiddelbart kontakt med Marianne og fikk tilbud om denne behandlingen. Dette har vært veldig Fantastisk for meg. Gikk fra å være veldig syk til å få livet, smilet og gleden tilbake i løpet av første behandlings uke. Dette anbefaler jeg på det aller varmeste for de som sliter med depresjon og angst.