Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Tvers igjennom solid og kunnskapsrik

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Jeg har slitt med hodepine etter en hjernerystelse i 2009. Ingen i helsevesenet har så langt tatt dette alvorlig. Hos Kim Tore Johansen og hans assistenter før jeg meg tatt på alvor. De er alle veldig hyggelige, imøtekommende, trygge på det de praktiserer og opptatt av å ha pasienten i fokus. Jeg har fått påvist post commotio syndrom (PCS) og jeg har vært til grundig undersøkelse og opplæring for hjemmeøvelser. Jeg har blant annet slitt med nesten daglig hodepine, ubehag og svimmelhet ved bilkjøring, lys- og lydømfintlighet, utmattelse, nedsatt balanse, smerter i rygg/nakke, nedsatt toleranse til aktivitet, nedsatt toleranse for stress. Etter undersøkelse, trening med assistenter og hjemmetrening har symptomtrykket endret seg og jeg føler jeg har det mye bedre. Det er enda en vei å gå men jeg har fått tilbake troen på at det finnes en positiv fremtid for meg. Jeg er evig takknemmlig. Kim Tore ringer også mellom behandlingene og følger meg opp via mail.

Dyktig og dedikert

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Gikk 2 år i utredning hos en rekke leger. Ingen visste hva som feilte meg, men til slutt fant jeg mirakelet Kim Tore Johansen. Etter min første dag på klinikken visste han hva som måtte gjøres. Jeg hadde post-commotio syndrom, basal migrene og cervikogen hodepine etter en hjernerystelse med nakkesleng. Endelig fikk jeg noen svar!

Han forklarte tydelig hva skaden innebar og sammenheng med symptomer. Her føler man seg sett, hørt og forstått. Han og teamet sitt gir meg behandling med unike øvelser som fungerer. Jeg fikk før og etter test mellom behandling. Da så man tydelig fremgang. Med jevnlige hjemmeøvelser fikk jeg bedre utholdenhet, mindre hodetåke, mindre hodepine og hallusinasjonene forsvant.

Jeg kommer fra Nordland og klinikken i Kristiansand har god tilrettelegging for tilreisende. Jeg får en intensiv uke når jeg kommer med oppfølging og videre fremdriftsplan. Jeg føler meg alltid så trygg og ivaretatt at jeg ikke vil forlate klinikken. Samtidig er det godt å ha en plan å komme hjem til.
Anbefaler Kim Tore på det sterkeste!

Dybdekunnskap om "alt" innenfor svimmelhet

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Kim er den dyktigste kiropraktoren jeg har møtt og har enn så lenge levert en helt enestående behandling. Veldig grundig og legger opp behandlingen basert på data, samlet inn under diverse tester. Denne data-drevne tankegangen gjør at man jobber i en konkret retning og gjør resultatene mer målbare. Han gir òg god oppfølging i ettertid og svarer fort på e-post hvis man lurer på noe.

Veldig dyktig, analytisk, dynamisk og opptatt av pasientene

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Kim Tore Johansen behandlet meg for Parkinson som innebærer en rekke plager og utfordringer. Kim Johansen gjorde en grundig og analytisk vurdering av mine medisinske utfordringer og la en individuell plan for meg for å effektiivt og raskt redusere mine Parkinson utfordringer. Har vært til behandling på 2 forskjelliige uker med ca 1 mnd imellom og mine utfordringer er markant redusert

Skuffet

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg ble ikke bedre av behandlinger etter hjernerystelse. Etter å ha lest vurderinger her av han hadde jeg kanskje for store forventninger.