Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Min oplevelse hos Kim Johansen i november 2020

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Boede i Kristianssand i november, for, at kunne komme hos Kim Johansen. Jeg blev meget grundig undersøgt, og testet de dage jeg kom der. Mødte tidligt om morgenen, og blev testet, kun med de neurologiske problemer, som jeg havde gået med siden 2014, hvor jeg på badeværelse, gled på en måtte, og begge ben gik op i luften, og knaldede mit baghovedet mod en marmorsvindueskarm. Husker jeg skreg, og min mand kom, og hjalp mig op, da jeg satte fastklemt. Var hos egen læge dagen efter, tog på sygehuset, hvor de sagde 1 brud på min ryg. 3 uger senere, var jeg på et Rygcenter, hvor jeg blev mr scannet. Der var 3 brud, og ventede i 3-4 uger på et korset. Overlægen, på rygcenteret, skrev i min journal, at min læge, skulle sørge for jeg kom til en neurolog. Min læge glemte dette, og jeg havde det underligt. Begyndte, at kaste op, blev lys og lydoverfølsom. Mit sprog, blev dårligt. Jeg stammede, og ligeså hukommelsen gik det galt med. Jeg kunne ikke skrive med min hænder. Jeg faldt efterfølgende 6-7 gange. Ligeså kontaktede jeg kommunen, og bad borgmesteren, skaffe mig et gratis ophold, hvor der var læger,sygeplejersker,kiopragtor,fysioterapi tilstede. Jeg fik et afslag, da min læge i journal, havde skrevet mistanke om migræne. 1 gang, jeg skulle om i den daglige Coop, var jeg total forvirret, og kunne ikke finde ud af noget. Jeg bevægede mig som en fuld person, og følte jeg blev kigget efter. Også på et sygehus, hvor jeg skulle møde til ct scanning, blev jeg af personen ved skranken, spurgt om jeg var fuld, eller på stoffer. Ca 2 år efter, kom jeg til neurologisk afd i Århus. Lægen der, sagde, at jeg havde fået en langtidshjernerystelse med post commitionel , og måtte ikke se ret meget TV en computer. Rygsmerterne, var også slemme, men jeg måtte klare mig så godt jeg kunne. Fra 2016-2018, kastede jeg op hver enestedag. Jeg kunne ikke få mad ned. Min læge ringede jeg til mange gange, og sagde, jeg havde feber, og kunne ikke få mad ned, uden jeg kastede op. Han gav mig nogle piller, som skulle tages 1/2 t før 2 måltider.
Jeg blev fra 2014, fyldt med medicin, som jeg var dum nok, til, at tage imod. Dog, udtrapoede,jeg mig selv, af medicinen, så jeg kun havde mit hjertemedicin vanddrivende, lidt smertestillende og ligeså pn migrænemedicin, og øjndråber. Mine øjenlæger i danmark, sagde, at jeg skullehave noget sovemedicin, da det var vigtig, at mine øjn fik ro.
Jeg blev så træt af, at bo i danmark, hvor ingen hjælp kunne gives, så besluttede, at rense op til Norge, hvor jeg idag bor til leje, og nyder alt det smukke som man omgives af heroppe.
Jeg er utrolig glad for, at have været nede i Kristianssand hos Kim Johansen til test, og takker ham mange gange for hans hjælp. Jeg ville ønske, at alle, som har brug for sådan en hjælp, kunne blive, afderes læge her, henvist, og få gratis behandling der. Det kunne jeg have fåeti danmark, hvis min læge der, havde taget mig alvorlig, og ikke kun, havde mistanke om migræne.
Ps. Jeg klumrer stadig i det og laver de samme fejl igen og igen også selv om jeg prøver at tænke før handling.
Jeg er kommet i Norge siden 1978. Første gang var mine forældre med og mistede, som den sidste, ( min mor) i august 2020.
Jeg er en meget stædig person, lever sundt, har 2 små jagthunde ( dansk/svensk/gårdhunde) Har arvet mange af min far’s talenter, såsom fiskeri/sang/musik/naturen og det at være ude i naturen mest mulig. Nyder alle fuglene der kommer i min have hvor de bliver fodret. Selv om jeg har min søn boende tæt på (går i skole langt væk) føler jeg mig ofte ensom. Når jeg er gået i sengligger jeg og ser på stjernerne og tænker på dem jeg har mistet.
Min smagssans, min lugtesans er blevet meget forstærket. Min tinitus ( dobbeltsidig) overdøves altid af min meget forstærkede hørelse.

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Kim Tore tar seg tid, forklarer sammenhenger og forklarer på en god måte, slik at pasienten forstår hvorfor man opplever det man gjør. Kim Tore har fulgt meg opp i etterkant av hver time, noe som gir en god trygghet. Anbefales på det sterkeste!

Kunnskapsrik og veldig flink.

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Jeg kom til Kim Tore Johansen med ubehagelig svimmelhet. Jeg har tidligere hatt virus på balansenerven og var redd for at jeg igjen skulle gjennom en lang periode hvor ingen kunne hjelpe meg. Kim Tore konstaterte raskt at jeg hadde krystallsyken og behandlet meg med stolen.

Jeg har vært til behandling 5 ganger og er så å si helt frisk igjen. Jeg har ikke vært borte fra jobb og allerede etter første gang var ubehaget mye mindre.

Han har fulgt meg godt opp. Ringt imellom behandlingene for å høre om det går bra. Jeg har også uførlig fått forklart øvelser jeg kan gjøre hjemme.

Kim Tore er behagelig, kunnskapsrik, tillitsvekkende og jeg gir han mine beste anbefalinger.

Kunnskapsrik og tydelig

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Kim har masse kunnskap og er svært opptatt av å holde seg oppdatert på det siste forskningen har å by på. Han er også svært dedikert og virker ikke som han noen gang skorter på en løsning eller relevant kunnskap.

Effektiv og betryggende

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Alltid god utnytting av tiden, veldig rett-på-sak, god til å kommunisere, behagelig å være rundt og betryggende og forståelsesfull. Stor tro på at helsen min ligger i riktige hender. Alltid en glede å komme på timene.