Groruddalen Legekontor

Kontakt

Telefonnummer22 25 21 0022 25 21 ...
Bergensveien 4 0958 Oslo
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(56)
56 vurderinger
Tilgjengelighet
(43)
43 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(40)
40 vurderinger
Service
(39)
39 vurderinger

Siste vurderinger av behandlere ved Groruddalen Legekontor

Dårlig minne hos fastlegen Dr. Norin Malik

Lege: Norin Malik Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Opplevelsen jeg hadde ved konsultasjon hos fatslegen. ( Dr. Norin Malik )

Etter at fastlegen hadde konkludert ved å ta blodprøve pga kløe, opplevde jeg at fastlegen hastet videre til neste pasienten uten noe tid til undersøkelse ved 6 ukers kontroll etter fødsel.

Min ektemann tok kontakt med personalet og sa vi ikke var ferdig med konsultasjon. Opplevde personalet ble sure, og det var smertefullt da de tok blodprøve av meg. Jeg hadde vondt i armen i flere dager etter blodprøven. Jeg ble veldig glad da fastlegen kom tilbake.

Jeg opplevde fastlegen som irritert da hun undersøkte meg. Jeg opplevde undersøkelsen som smertefullt da fastlegen var uforsiktig i forbindelsen med undersøkelsen. Håper virkelig ikke at andre skal få oppleve det samme. Anbefaler ikke.

Vikar

Lege: Shaista Anwar Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Fikk en vikar som jeg aldri fikk vite navnet på. Hun møtte nesten ikke blikket mitt og virket ekstremt usikker. Jeg kom til timen med en bekymring om alvorlig sykdom som jeg mest trengte en beroligelse for at ikke var tilfelle. Jeg går ikke ofte til legen og er absolutt ingen hypokonder. Har i tillegg medisinsk utdannelse. Legen virket ikke interessert i å høre noen symptomer, og hun fortalte meg arrogant og med en dårlig sjult latter den korrekte måten å undersøke brystene sine på. Dette prøvde jeg å forklare at jeg er klar over, før jeg forsøkte forklare andre symptomer. Fikk ikke noe ut av denne timen annet enn å føle meg dum.

Ikke bra nok, rett og slett. Velg heller noe annet.

Lege: Norin Malik Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hun er ikke en direkte dårlig lege, men når det finnes så mange andre fastleger i Oslo, så er det ingen grunn til å dra hit.

Grunnene til at jeg mener dette er:

Jeg oppfatter ikke legen som særlig lyttende. Det virker som hun er opptatt av å være så effektiv som mulig, og dette går ut over pasienten. Jeg vil gjerne ha en lege som er varm, og som bryr seg om hver enkelt pasient. Hun virker ikke så interessert i deg.
I tillegg foreslår hun at jeg kan dra til spesialister ganske kjapt. Dette gjør meg usikker på hennes evner til å ta egne vurderinger.

Jeg savner bedre oppfølging og tilbakemeldinger.
To ganger på kort tid har jeg opplevd at jeg ikke har fått svar på prøver som lovet. Jeg savner også klarere kommunisering på hvor lenge jeg skal gå på visse piller osv.

For å få time må man ringe til resepsjonen. Opplever i hvert fall en av de i resepsjonen som lite imøtekommende på telefon. Man må forklare hvorfor man vil ha time, og det har skjedd at hun har dratt konklusjoner om hva som feiler meg. Dette har ført til misforståelser, som førte til at jeg ble nødt til å betale for flere timer enn jeg hadde trengt. Jeg kjenner jeg kvier meg for å bestille time på denne måten. Og dette er også eneste måten å få fornyet resept på.

Synes det er rart at man må betale for en hel legetime for å snakke med legen i mindre enn 2 min på telefon, for å få blodprøveresultater. Har aldri opplevd at jeg må betale for at legen skal ringe meg med noen resultater.

Å være lege er et stort ansvar, og en bør kunne forvente mye av en lege.
Dette er ikke et legesenter jeg ønsker å fortsette å dra til. Her trengs det forbedring.

Anbefale ikke

Lege: Shaista Anwar Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Får aldri kontakt og får aldri møte lege og er alltid vikar lege som bry seg ikke. Opptatt av hele tida telefon eller andre ting

Vikarlege

Lege: Shaista Anwar Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Fastlegen er ofte borte, så jeg har de fleste ganger fått vikar. Vanskelig å kommunisere med ham pga. begrensede norskkunnskaper. Helsesekretærene kunne også trengt litt mer opplæring i norsk språk og kultur. Kanskje et senter som passer best for folk med innvandringsbakgrunn.

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.