Ullevål Hageby Legesenter

Kontakt

Telefonnummer23 36 90 9023 36 90 ...
Niels Henrik Abels vei 2C 0851 Oslo
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(88)
88 vurderinger
Tilgjengelighet
(59)
59 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(65)
65 vurderinger
Service
(58)
58 vurderinger

Siste vurderinger av behandlere ved Ullevål Hageby Legesenter

Ikke å anbefale

Lege: Pia Solveig Kvåle Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg kan slutte meg til de beskrivelser som er gitt av andre, der de beskriver at legen har endret seg i kommunikasjonsformen, kanskje i takt med flere pasienter. Det er uansett ingen unnskyldning for å møte pasienter på en dårlig måte. Jeg har både opplevet å bli tatt på alvor, men også oppelvet å bli bryskt avvist med mine bekymringer. Første gangen jeg gikk gråtende ut fra kontoret hennes, tenkte jeg at det var jeg som var litt "skjør". Andre gang det skjedde, vet jeg at det var fordi jeg ble utrolig sint for måten hun møtte meg og "mitt problem" på. Jeg er ikke en som vanligvis tar til tårene for måten andre møter meg på. Å gå til legen er en sårbar situasjon i seg selv, og ofte kan man i tillegg være bekymret for noe. Jeg synes hun har blitt lite profesjonell i måten å møte meg på de siste gangene jeg har vært der, og jeg bytter derfor nå fastlege.

Stressende lege!

Lege: Pia Solveig Kvåle Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hun oppfattes som en stressende lege, hun snakker veldig fort og ser ikke ut som hun ser pasienten. Særlig opplevde jeg dette når jeg var i en sårbar periode og hun i flere legetimer kom med upassende kommentarer som fikk meg til å gråte. Denne legen skal jeg aldri igjen til! Makan til dårlig pasientkommunikasjon og møte pasientene der de er. Finn en annen fastlege!

Bra lege

Lege: Pia Solveig Kvåle Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Føler at hun ser meg og har tid til meg. Tar meg på alvor. Samtidig er er klar og konkret i svarene sine. Ikke noe dill eller "gå rundt grøten". Positiv og hyggelig.

Samlebånd

Lege: Pia Solveig Kvåle Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har vært hos henne kun en gang siden jeg flyttet til Oslo og fått ny lege. Hun var hyggelig, men jeg følte hun brukte ikke tid på meg da jeg kom ditt til min første samtale. Jeg var kun en ny pasient på samlebånde. Til å begynne med hadde de forsinkelser, slik fant jeg ut at de kun avsetter 15 min pr pers. Det er kanskje ikke uvanlig, men hos min forrige lege opplevde jeg ikke dette slik. Jeg hadde ønske om å ta noen blodprøver og hadde noen spørsmål generelt, men ble stresset da hun kun tastet på pc og konsentrerte seg om å bli fort ferdig med skriv til blodprøven. Fikk kun spørre om et utslett og fikk beskjed om å snakkem med gullsmed (?). Siden jeg ble stresset glemte jeg å spørre om et par andre ting og brukte en del tid på å komme inn igjen for å høre om dette. Når jeg skulle betale fikk jeg beskjed at jeg må betale for 2 konsultasjoner fordi jeg var innom 2 ganger!! Dette henger ikke på grep! Hun stresset meg ut av kontoret uten å bruke litt tid på meg som ny pasient, og etter at jeg bruker tiden min på å få komme inn og høre om det jeg uansett måtte spørre om (hvis jeg fikk tid først), måtte JEG betale for de 3 minutter hun brukte på meg i døra andre gangen. Ganske misfornøyd nå, dermed letter jeg etter ny fastlege nå som jeg trenger en ny konsultasjon isteden for å dra til henne igjen.

Faglig dyktig, men lite tilstedeværende og upålitelig.

Lege: Pia Solveig Kvåle Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg hadde et godt inntrykk av henne i starten, men det endret seg etter et års tid.

Hun brukte lite tid, lyttet ikke ordentlig til det jeg fortalte og virket generelt stresset. Ved ett tilfelle skulle hun skrive og ettersende en henvisning, men mistet de originale dokumentene jeg hadde fått fra en spesialist, slik at jeg måtte skaffe nye. En annen gang glemte hun å ta noen blodprøver, slik at jeg måtte komme tilbake. Ved et annet tilfelle skulle jeg ha et lengre utenlandsopphold, og da skrev hun ikke ut resept på de samme medisinene som resten av gruppa, fordi hun mente det ikke var nødvendig. Jeg endte med å dra til Reiseklinikken, og i etterkant byttet jeg fastlege.

I tillegg var det vanskelig å komme gjennom på sentralbordet, og tjenesten der man skulle kunne bestille timer og resepter via tekstmelding fungerte ikke alltid.

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.