Avicenna Legesenter

• Allmennlegespesialist og fastlege

Siste vurderinger av behandlere ved Avicenna Legesenter

Beste legen

Lege: Irina Sibirius Skrevet

Har akkurat vært så heldig å få Irina som min nye fastlege. Hun er hyggelig, flink og effektiv. Ved første konsultasjon, brukte hun god tid på å bli kjent med meg og min situasjon. Dette har jeg aldri opplevd tidligere, og det skaper tillit. Anbefales!

Hører ikke på pasienten og kjører eget løp.

Lege: Irina Sibirius Skrevet

Måtte bytte til Irina da min normale fastlege er utilgjengelig for forseelig framtid.

Dessverre fikk jeg raskt dårlig følelse fra legen da hun slet med å forstå hva jeg sa og virket som hun ikke hørte etter eller var interessert i å lese opp eller sette seg inn i min medisinske situasjon.
Ting gikk noe bedre over tid, men hun hadde stadig meninger som ikke stemte med det vi har snakket om tidligere og jeg måtte begynne på nytt hver legetime.
Til slutt ble ting bare verre da hun selv bestemte å legge en plan for meg som hun ikke informerte meg om, ikke ville diskutere og skulle bestemme selv uten min tilbakemelding.

Jeg føler meg fullstendig ignorert og misforstått, og vil anbefale de fleste å holde seg langt unna.

OK på noen områder

+Lett å få time
+Henviser videre og kan ringe å undersøke hvor "fort" man kan komme inn.
+Ringer å følger opp pasient, på eget initiativ.

Jeg bytter fra meg henne nå etter et par år som hennes pasient. Har brukt henne mest til skader/traumer og noe psykisk.

÷ Avbryter. Tar lett på ting. Ikke så empatisk tilnærming. Litt overkjørende

÷ feilføring i journal

÷Sitter 3 m. Fra skrivepulten hennes, midt i rommet. En gang jeg spurte om å komme nærmere avslo hun dette. Er ubehagelig å sitte slik midt i rommet å skal underrette om sine plager.

÷ Skriver ut merkelige resepter.

÷opptatt av sin egen oppfatning selvom det ikke er helt riktig oppfatning.

Det blir for mye surr

Lege: Irina Sibirius Skrevet

Hyggelig dame, virker velmenende, men ...
Følger ikke opp.
Sender henvisninger til feil sted. Greier ikke å få henvisning avgårde til rett sted.
Finner ikke medisiner i systemet når de skal fornyes. Skriver ut feil styrke. Annullerer ikke resepter med feil, de blir liggende aktive.
Virker ikke til å ha kunnskap om kroniske diagnoser. Stopper behandling for kroniske sykdommer av uforståelige grunner. Har ingen forslag til alternativ.
Foreslår og skriver ut og nærmest påtvinger veldig kreative og uvanlige medikamenter. Man må være bestemt for å nå frem med et neitakk. Virker til å ha lettvint holdning til vanlige uønskede bivirkninger.
Virker ikke til å kjenne til de mest vanlige ting man kjøper på apoteket/ vanlige behandlinger for vanlige problemstillinger.
Skriver ut lange kurer med antibiotika til slikt som kunne vært lokalbehandlet.
Lager avbrudd i antibiotikabehandling ved å skrive for lavt antall tabletter/ for få pakninger. Greier ikke å få inn resept på resten av behandlingen i tide.
Enten føres ikke journal, eller så leser hun seg ikke opp på pasienten. Timer handler oftest om at hun ikke husker fra forrige time. Kommer ikke fremover.
Ting hun selv sier at burde vært utredet eller problematikk pasienten ønsker hjelp med blir bare snakket om, ingenting skjer.
Hastesaker blir ikke tatt tak i.
Jeg har fått inntrykk av at hun ikke helt greier å navigere i det norske systemet, at det muligens kan være årsaken.
Bytter bort denne legen.

Et effektivt og klokt handlingsmenneske

Lege: Irina Sibirius Skrevet

Irina Siberius får ting gjort. Raskt får hun i stand avtaler med andre medisinske instanser og skaffer til veie svar på laboratorieprøver umiddelbart. Legebesøkene brukes til å avklare behandlingsbehov, ikke unødvendig småprat. Jeg gir Irina Siberius hermed mine beste anbefalinger.