Nedeneslegene AS

• Allmennlegespesialist og fastlege

Siste vurderinger av behandlere ved Nedeneslegene AS

Har byttet denne legen

Konstruktiv kritikk:

- ikke overse sykdommer, det kan være mye alvorligere enn en kan tro
- bedre en henvisning for mye enn en for lite

Den beste legen noen gang

Lege: Olav Lauvdal Skrevet

Beste legen som finnes. Er så flink til å bruke god tid for å høre på deg .behjelpelig på alle måter .

Lege med rare meninger

Lege: Olav Lauvdal Skrevet

Har vært hos Olav flere ganger. Opplever ha som en ok lege dog har han noen meninger jeg stusset over. Ba på en av mine første timer om tips til prevensjon. Lurte da bla på p-stav noe han kontant avslo med at det er noe kun de som ikke skal ha barn av medisiner hensyn som får. Har valgt å bytte lege da slike utsagn absolutt ikke er på sin plass.

Imøtekommende og veldig dyktig!

Lege: Olav Lauvdal Skrevet

Dette er den første fastlegen som jeg syns tar meg og yrket sitt på alvor. Han snakker alltid direkte til meg, istedenfor å sitte og taste på PCen. Han er veldig jordnær og imøtekommende, noe som gjør det lettere for meg å åpne meg opp om problemene mine. Jeg har tidligere slitt med tilliten til andre fastleger, fordi de for det meste ser en annen vei og virker uengasjerte. Nå har jeg ingen problemer med å kontakte legen hvis jeg har problemer.

Han er veldig dyktig og oppdatert på det faglige, og gir alltid god informasjon med begrunnelse for behandlingen og eventuelle legemidler jeg får. I tillegg får jeg alltid gode og utfyllende svar på spørsmål jeg har om legemidler og sykdommer.

En ting som kan bli bedre er ventetiden. Jeg må som regel vente 15-30min før jeg kan komme inn. Det har også vært noen tilfeller med ekstra lang ventetid der det har hopet seg opp med ventende pasienter. Da har jeg følt at han har virket litt utålmodig og stresset.
Men ellers har han alltid tatt seg god tid til meg.

Det er som regel vanskelig å komme gjennom på telefon, men de har et ekstra telefonnummer som kan brukes til timebestilling, resepter mm. over SMS. Det fungerer ganske greit.
Det er heller aldri noe problem å droppe innom hvis det haster.

Kort oppsummert er Olav Lauvdal den beste fastlegen jeg har vært borti til nå, men legesenteret generelt har noen punkter de kan bli bedre på.

Verdens beste lege??!

Lege: Olav Lauvdal Skrevet

Sjelden har jeg følt meg mer velkommen og "sett" av en lege. Syns leger i utgangspunktet er skummelt, men ikke denne legen. Han er tillitsvekkende, dyktig, menneskekjenner, forstår spøk og får pasienten til å slappe av. Flott at det finnes slike leger!!!