Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Solhauggt 2 0565 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Anbefales ikke.

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Jeg opplevde først denne legen som helt grei, helt til jeg ble gravid og hun åpenbarte seg som en av de verste menneskene jeg har hatt med å gjøre. Graviditet er ingen sykdom er innstillingen der i gården, men en skulle tro at man burde bli trodd når man har med bekreftelse fra arbeidsgiver på at tilretteleggeing i jobben ikke er mulig, så samarbeider legen. Etter mye krangling ga legen seg, men det har vært virkelig ubehagelig å måtte gå til henne i graviditeten. Hun virket sur og stresset, og jeg opplevde gang på gang at jeg hadde mye mer kunnskap enn henne om temaet.

Når det er sagt så har legesenteret forbedret seg. På telefon kan du bare ringe direkte til legen din. De sure damene i skranken er byttet ut med kølappsystem, så hvis man møter opp uanmeldt går det rimelig kjapt å få komme inn til legen. Synd at ikke alle legesentre har denne lettvinte løsningen, for det er ikke et alternativ for meg å fortsette å denne fastlegen.

Anbefales ikke!

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Jeg hadde denne legen som min fastlege for noen år tilbake og følte meg alt annet enn ivaretatt. Selv etter at hun mottok noen (potensielt) svært alvorlige svar på prøver jeg hadde tatt tok hun ikke kontakt. I stedet fikk jeg en mumlende og lite informativ tilbakemelding etter at jeg selv ringte og etterspurte resultatet, med beskjed om å komme tilbake for nye prøver om "noen uker". Denne beskjeden stod helt i kontrast til beskjeden jeg fikk fra en annen lege som jeg oppsøkte samme dag. Der fikk jeg tatt nye prøver umiddelbart som avkreftet en alvorlig sykdomsutvikling.
Denne legen jobber dessuten på det mest forfalne legekontoret jeg noen gang har sett (i Norge). Velg en annen fastlege hvis du kan!

Usympatisk, holdertilbake informasjon

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Hun skrev en gang ut resept på et preparat som ikke var reseptbelagt, og mente det kunne hjelpe på scenebetennelsen i armen min.
Ble sint og sa "tror du jeg har tid til å prate med deg på telefon?" og la på da kontordama satte meg over til henne (skjønner ikke hvorfor kontordama gjorde det hvis legen ikke ønsker å ta i mot telefoner). Det er de to gangene jeg var i kontakt med henne.
Lang ventetid på telefon, lite hyggelig atmosfære på kontoret, usympatisk oppførsel fra legen og lite smil fra personalet generelt.

Lege med godt humør

Lege: Stener Clausen Skrevet

Tidligere var det nær sagt umulig å ringe og få bestilt legetime her. Nå har de pusset opp litt og telefonen går nå rett til respektive lege og min erfaring er at det fungerer mye bedre.

Stener er alltid blid og hyggelig og det er komfortabelt å snakke med han.

Travel og usympatisk

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Denne vurderingen er basert på det ene besøket jeg hadde hos henne før jeg byttet til en annen lege. Fikk time raskt og greit, legen gjorde en god vurdering av sykdomstilstand. Men hun hadde en skarp tone og ga klart inntrykk av at hun var travel. Fordi det var mitt første besøk, måtte hun opprette en journal. Hun spurte om familiens sykdomshistorie, mine levevaner (røyking, trening, alkohol etc), men glemte å spørre om min egen sykdomshistorie. Jeg måtte selv be henne om å føre opp dette (da var hun i ferd med å avslutte timen), da det er relevant for senere legebesøk. Det var nesten så jeg fikk dårlig samvittighet da jeg ba henne bruke tid på å føre opp hvilke medisiner jeg går på. Jeg satt igjen med inntrykk av en travel lege med en arrogant holdning, og som ikke er veldig begeistret for mennesker.