Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av behandlere ved Dyrendals Medisinske Senter
Ikke bra
Lege: Sophia Pippa Stranger SkrevetHyggelig dame i resepsjonen, men UMULIG å få tak i på tlf. Har tilbringt MANGE timer i kø siste årene, MANGE timer.
Føles ikke ut som om legen tar deg på alvor, tror på deg. Får bare trykka en resept i hånda å sendt ut. Ofte opptatt med private samtaler i min time.
Topp og meget seriøs
Lege: Jonas Peter Nicklasson SkrevetGrundig og kunskapsrik. Har forståelse og bruker spesialister om nødvendig. Ikke noe problem med å få time på sms svarer alltid
De tar ALDRI telefonen
Lege: Jonas Peter Nicklasson Skrevet..og da mener jeg ALDRI. De har telefontid et par timer på morgenen, samt fra kl. 13:00 til 14:00.
Ved 3 tilfeller har jeg prøvd å komme igjennom på telefon i telefontiden fra kl. ett til to (senest idag - holder faktisk linjen i skrivende stund). Jeg har da brukt alle 60 minuttene for å sjekke at det jeg nå skriver faktisk er tilfelle.
"Vi har for tiden stor trafikk, vennligst hold linjen", og en påminnelse om at du kan bestille time via SMS er det du får.
Etter rundt 16 minutter og 40 sekunder med den repeterende telefonsvareren, blir du informert om telefontiden deres, før du igjen får en påminnelse om at du kan bruke SMS. Man får også vite at man kan ringe 113. Deretter blir linjen brutt og du må ringe opp igjen (og havner selvfølgelig bakerst i telefonkøen)
Hvor stor er sannsynligheten for at de på legekontoret ved alle 3 tilfellene à 60 minutter var så opptatte at de ikke kunne svare telefonen mon tro? Jeg vil si tilnærmet lik null (hvordan skulle 1 lege klare å ta imot alle disse individene som holder resepsjonisten opptatt?)
Det er nærliggende å spekulere i om det er systematikk i at de ikke tar telefonen, sånn at klientene må bestille det de trenger via SMS - som selvfølgelig koster penger (6 kroner pr. mottatt melding). Det blir minst 2 mottatte SMS (den første bekrefter at de har mottatt din forespørsel).
Bortsett fra "telefonfenomenet" er jeg fornøyd med Nicklasson, han leverer det man kan forvente av en lege, og er en trivelig kar.
Det med telefonen er likevel så irriterende at jeg kommer til å bytte fastlege så fort den legen jeg vil bytte til får ledige plasser.
Skifter til ny fastlege
Lege: Sophia Pippa Stranger SkrevetLang ventetid, for sen til bestilte avtaler og ikke tilfredsstillende oppfølging av medisinske spørsmål. Ansatte på forværelset er hjelpsomme og hyggelige, men vanskelig å få tak i. Må sette av en formiddag for å komme fram på telefon, og ingen mulighet for timebestilling på mail eller SMS.
Ikke fornøyd
Lege: Sophia Pippa Stranger SkrevetJeg fikk ett kronisk tilstand for noen år siden og jeg syns at jeg ikke fått tilstrekkelig utredning, oppfølgning og opplysning. Legen er vennlig og imøtekommende men har ikke hatt særlig å legge til mine egne opplysninger eller vurderinger. Jeg har måttet bytte fastlege.
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.