Sarah Helen Wheeler Seidelin
Kvinne, 65 år
Har aldri vært fornøyd med legene jeg har hatt opp igjennom, men etter at jeg kom til dr. Seidelin føler jeg at jeg har fått løst endel problemer. Er en del syk, og har fått de diagnosene jeg trengte for medisinering osv. Sekretærene er blide og hyggelige, blir aldri i dårlig humør etter å ha telefonert med dem, slik man ofte opplever på legekontor. Eneste minuset jeg kan tenke meg er at venterommet er trangt og ikke mye luftig.
Opplever altså at for den minste ting, så skal det ordnes i form av en ny time.
Eksempel: Sende skjema til fylkeskommunen om taxi-transport grunnet ødelagt ankel - ny time! Selv om hun så pasienten dagen før og sendte ham til røntgen. Måtte i tillegg skaffe riktig skjema selv, for i følge sekretæren "har vi ikke flere sånne".
Eksempel 2: Røntgen viste ingen ting, men stort behov for MR. Ordnet dette selv (forsikring), men trengte henvisning fra legen. "Ny time"! Hvorfor, spurte jeg - dere vet jo hvor alvorlig det er. "Det er sånn vi gjør det her".
Eksempel 3: MR vist totalt avrevet leddbånd, og nå har det gått over 2 uker siden skaden. Seidelin fikk meldingen om dette i går, og ringte sønnen min.... (som altså ikke fikk med seg hvor alvorlig det var - jeg vet ikke engang om han fikk beskjed). Jeg ringte for å be om henvisning til ortoped. "NY time". (Tjene penger, tenker jeg vi sier...) Heldigvis har vi klart å snakke med ortopeder i Fredrikstad i løpet av dagen, og er på vei dit nå. Alle forstår at dette HASTER for best mulig resultat.
Eksempel 4: Prøver febrilsk å få sagt i fra til Seidelin at timen han måtte ta i morgen kan avlyses. Min sønn er fortsatt på skolen (og jeg husker ikke hans personnummer her jeg sitter på toget). Kommer ikke igjennom på tlf (self), - prøver å si ifra på nettet: Ingen mulighet. Da MÅ du være pasient med registrert fødselsnummer........ Gir opp. Får vel straffegebyr, tenker jeg.
Er nok ikke den rette å gå til for en tre dagers sykemelding etter en fuktig helg.
Men hun er effektiv og lyttende, setter i gang nærmere undersøkelser og følger opp. Og det er vel det en fastlege skal gjøre?
Intet å klage på i så måte. Sekretærene gjør en utmerket jobb, tar kontakt, tilbakemelder, er blide og hyggelige, formidler beskjeder og sender prøver og prøvesvar, effektivt og bra.
Aldri vært fornøyd, angrer ikke et sekund på at jeg byttet!
Alltid nedtrykt og lei meg når jeg gikk ut døra.
Vis flere...