Jan Einar Skålevik

• Petroleumslege
  • Sjømannslege

Jan Einar Skålevik er en av 83 fastleger i Tromsø

Siste vurderinger av Jan Einar Skålevik

Beste fastlegen jeg har hatt

Han svarer raskt på henvendelser over E-konsultasjon (max to dagers ventetid på det lengste). Han tar seg tiden til å faktisk gjennomføre undersøkelser fremfor å avfeie problemene. Har fått svar på utfordringer jeg har hatt i mange år fordi han har tatt seg tiden og spiller videre på de problemene jeg kommer inn med. Hyggelig og flink til å bygge en relasjon sånn at han har et helthetsbilde av meg som pasient og kan se sammeheng mellom ulike symtomer. Ydmyk og tar i mot innspill og evaluerer tidligere valg.

Lengre ventetid å få time

Det er ufattelig vanskelig å få time hos Skålevik, ser ut som om man må 1 månede frem i tid for å booke time, dårlig til oppfølging, men ellers veldig dyktig lege.

Trygg og kunnskapskapsrik

Lytter til pasient og er svært forståelsesfull. Beste lege jeg har hatt til nå. Føler meg veldig trygg hos Skålevik.

Fornøyd

Svært imøtekommende og lyttende. Gode samtaler og råd. Omsorgsfull. Ringte meg til og med opp for å høre hvordan det gikk.

Snill, men glemsk

Jeg opplevde han som en sympatisk mann som lytter, og finner løsninger. Problemet er at han glemmer å gjennomføre løsningene. Dette kontoret har tidvis kun én helsesekretær på jobb, det vil si 20-50 minutter med ventetid når du ringer legesenteret. Fra helsesekretærene har jeg alltid fått god hjelp til hva det skulle være, men det virker som arbeidsplassen heller brenner dem ut én av gangen, enn å sette inn vikarer når én, eller flere av dem er syke/borte. Det tar ofte 1-3 uker å få legetime, jeg har derfor sett meg nødt til å ta i bruk legevakt. Alt i alt er det mye dyktige folk på dette legekontoret, men både denne fastlegen og helsesekretærene må få rom til å gjøre den gode jobben jeg har all tro på at de gjerne vil og kan.