John Egeland Bøgh Bekkenes
Mann, 54 år
Jeg har hatt John som fastlege i ett år nå, som har vært helt ok frem til nylig. Jeg fikk en skade som krevde lang sykemelding, og følte at John ble mer og mer skeptisk og mistenksom mot meg. Siste timen jeg hadde med ham følte jeg at han hadde null tillit til meg, samt at han var sint og irritert, som gikk veldig inn på meg. Jeg har byttet fastlege og er veldig fornøyd med det.
I tillegg er det veldig vanskelig å få time. Ventetiden er på minst 5-6 uker, og de gir ikke så lett ut akkuttimer, som til tider har fått meg til å føle meg veldig lite tatt vare på. Administrasjonen er innimellom ganske uhyggelig å snakke med, og de kan være ganske brå og utålmodige, så kviet meg alltid litt for å ringe dem.
Svært fornøyd! Kom inn til tiden og var veldig effektiv. Lyttende og fikk svar på spørsmål og ble fulgt godt opp.
Har aldri vært borti noe så useriøst før. Legesenteret har tlf-tid 08-11 og 13-14 og er ikke kontaktbar på helsenorge uten e-konsultasjon. Når jeg tar kontakt med sekretær på tlf for å få fornya en fast resept, så fikk jeg allikevel en faktura på e-konsultasjon på 266,-. Ringte å spurte om dette, det var kun legen man kunne få svar på dette for, og han er ikke mulig å få tak i uten e-konsultasjon. Elendig opplegg.
e-konsultasjon tar 5 dager, men legen arbeider ikke på kontoret 5 dager i uken så det bingo-lotto på svartid.
Ledige face-to-face timer er måneder frem i tid.
Legen er flink og hyggelig, men administrasjonen på legekontoret er fryktelig rotete.
Lang ventetid for timer, dårlig system på reseptfornyelse, resultat blodprøver blir ikke videresendt til annen oppfølgende enhet, dårlig kommunikasjon mellom administrasjon og lege, må purre på henvendelser sendt på nett via Helsenorge, tar betalt for e-konsultasjon til tross for frikort - her er det mange rutiner som uten tvil kan bli bedre.
Vis flere...