Audun Aalborg-Langhelle
Mann, 65 år
Spesialisering
- Allmennmedisin
- Anestesiologi
Må få rose fastlegen min lytter til det jeg har på hjertet og gir meg svar på det jeg spør om flott fastlege.
Min sønn hadde sprøyteskrekk fra før pga tidligere historie og det hjalp ikke med behandlingen han fikk av Langhelle. Han snakker over hodet på barnet og til foresatt, tok tak i barnet med hendene og sa «nå må du ligge rolig» med streng stemme. Skjærte og sydde mens barnet hylgråt, var livredd og vred seg i smerte.
Gir inntrykket av at du ikke blir tatt på alvor.
Han skulle heller tatt se bedre tid til pasienten. Gjøre grundige undersøkelser.
Her får du ofte beskjed om å vente og se an. Nå har jeg ventet i 1,5 år og har enda ikke fått hjelpen jeg trenger.
Jeg er ikke fornøyd med ham som min fastlege.jeg kjenner ham ikke personlig og som lege,men etter få konsultasjoner med ham jeg oppfatter det sånn at han ikke ta sin pasienter alvorlig med plager. forsinkelser for fornye av resep og selve Servicen av legekontor i resepsjonen dårlig ingen smilefjes.ikke ofte jeg går til lege men føler meg heller ikke lyst bare å tenke på at man føler ikke velkommen til den legesenter
Bra:
Jeg begynte å gå til Audun midt i en vanskelig livsfase, og i begynnelsen hadde vi en god tone. Han virket å være grundig og kunnskapsrik, og det var positivt at han fokuserte mer på meg enn på dataen under konsultasjonene. Han tilbød også å være en samtalepartner da jeg trengte det, og vi satte av tid til å snakke om mine utfordringer.
Kan bli bedre:
Jeg opplevde dessverre flere situasjoner der jeg ikke følte meg godt ivaretatt som pasient. Et eksempel var da jeg ønsket å sjekke hørselen min, og Audun gjennomførte en test på en måte som jeg opplevde som lite grundig og respektfull. Det endte opp med at jeg følte meg dum for å ha bedt om testen. Videre, da jeg oppsøkte hjelp for forkjølelse, ble jeg vist bilder av alvorlige tilfeller av halsbetennelse, noe som fikk meg til å føle meg overdramatisk for å søke hjelp. I tillegg, da jeg nevnte vektøkning, opplevde jeg at Audun ikke håndterte situasjonen på en sensitiv måte, noe som fikk meg til å føle meg dårlig.
Konstruktiv kritikk:
Det er viktig for leger å være mer bevisste på hvordan de kommuniserer med pasientene sine. Audun kunne for eksempel ha forklart hørselstesten grundigere og behandlet situasjonen med mer empati. Å vise bilder av alvorlige tilfeller av sykdom kan være skremmende for pasienter og kan underminere deres behov for hjelp. Videre kunne Audun ha håndtert samtalen om vektøkning mer sensitivt og privat, uten å forårsake unødvendig skam eller ubehag.
Samlet sett:
Jeg valgte å bytte fastlege for meg og min familie på grunn av bekymringer om kvaliteten på behandlingen jeg ville motta i tilfelle av alvorlig sykdom. Mens jeg satte pris på noen aspekter av Auduns tilnærming, var det mangler i hans praksis og kommunikasjon som førte til at jeg ikke følte meg trygg og godt ivaretatt som pasient. Det er mitt håp at disse tilbakemeldingene kan være konstruktive for Audun og hans praksis, slik at han kan forbedre seg og gi bedre omsorg til sine pasienter i fremtiden.
Vis flere...