Sjur Rød-Larsen

Allmennlegespesialist og fastlege
Mann, 64 år

Spesialisering

Allmennmedisin

Godkjenning

Autorisasjon (1988)

Tilleggskompetanse

  • Petroleumslege
  • Sjømannslege

Ledige plasser

50 av 1900

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Åsgårdstrand Helsesenter AS
Grev Wedels gate 44 3179 Åsgårdstrand
Vis kart
Sjur Rød-Larsen er en av 29 fastleger i Horten

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(69)
69 vurderinger
Tilgjengelighet
(62)
62 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(64)
64 vurderinger
Service
(64)
64 vurderinger

Siste vurderinger av Sjur Rød-Larsen

Gode kunnskaper

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Det eneste problemet er tidsbruken. Når jeg får time for eks 09.40 må jeg vente 1 time eller mer....for å treffe legen. Evig utfordring. Ellers så har legen gode faglige kompetanse. Hyggelig å prate med.

Uvanlig dyktig og empatisk lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Sjur Røed-Larsen er den beste fastlegen jeg og de andre i familien min noengang har hatt. Han er engasjert, kunnskapsrik, og ser ting i sammenheng. Og viktigere enn dette: Han bryr seg oppriktig om å hjelpe pasientene sine, du er ikke en han får betalt for å måtte sette av tid til, det virker som han jobber som lege fordi han har et sterkt ønske om å kunne hjelpe så mange mennesker som mulig. Istedenfor å bli sendt ut av legekontoret når de tilmålte 10 minuttene, 1 problem pr konsultasjon man gjerne får hos en fastlege, ser Sjur deg i øynene og spør "Er det noe mer du trenger å ta opp idag?" En konsekvens av dette er at han stort sett er en klokketime forsinket, men da kan man ta med seg en bok og være blid. Eller man kan bli kjempesur og irritert og skrive negative anmeldelser på legelisten. Det kan man velge. Jeg får det ikke til å stemme at de som jobber i resepsjonen er ufyselige, noe jeg ser at mange her skriver om. Timebestilling og fornyelse av reseptbruk kan man ordne i en app, og de som jobber på legekontoret nå er blide, serviceminded og hyggelige. Kanskje den sure damen har sluttet, eller kanskje de har hatt noen prosesser for å yte bedre service. Røed-Larsen har også langåpent på torsdager, noe som gjør at man ikke trenger å være borte fra jobb for å gå til legen.

Byttet fastlege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har hatt Rød-Larsen som fastlege noen få år nå, men jeg valgte nå å bytte.

Ventetiden før man kommer inn til timen sin, er som oftest 1 time eller mer. Har skjedd et par ganger at jeg bare må si til kontordamene at jeg må dra før jeg har kommet inn, pga lang ventetid.

Kontordamene kunne vært mer hyggelig og imøtekommende i luken. Ser ganske sure ut, med mindre de kommer inn og forstyrrer under legetimen din. Da smiler de som bare det!

Sjur kan være en ganske god lege, men jeg tror han stresser litt for mye. Man får ikke mer enn 5-10 min med han før timen plutselig er over. Han har også litt mer øyekontakt med datamaskinen enn med deg.

Hver eneste gang jeg har vært der, har en av sykepleierne eller kontordamene kommet inn under legetimen og forstyrret. Noen ganger 2-3-4 ganger etterhverandre. Opplevde også å sitte toppløs da en av dem kom inn med døren åpen, det var ikke så veldig komfortabelt. Sjur har også tatt telefoner og skrevet ut ting/endret ting for andre pasienter mens jeg har sittet inne hos han. Da føler man ikke at man blir tatt så mye på alvor, når dine 5-10 minutter med han blir halvert.

Det positive jeg har å si, er at dette legekontoret har fått seg en app. Hvor man ganske lett kan bestille time, spørre om et spørsmål osv. Får som oftest svar innen dagen etter, så det er ganske kjekt. Men kontordamene kunne gjerne svart bedre, og hyggeligere, på spørsmålene man sender inn.

Man får vanligvis time 1 mnd etter man har bestilt, med mindre det haster veldig.

Legen er super, men helsesekretær trekker ned vurdering

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Legen har vært fastlege for familien over flere år, vi er meget godt fornøyd med han. Er imidlertid større utfordringer knyttet til helsesekretær /kontorpersonale - dialogen preges ofte av en svært negativ og lite serviceinnstilt holdning og atferd, noe som trekker ned totalinntrykket av tilbudet - dessverre.

Den mest hjelpsomme legen jeg noengang har hatt

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Han tar problemene mine seriøst, ikke noe tull og fokuserer faktisk på min velvære og helse. Veldig hyggelig!

Vis flere...