Ole Henning
Mann, 54 år
Han er hyggelig. Men han er alltid sent, tar mye tid med å skrive på PCen og det er det. Han løser ikke problemer direkt men skriver henvisninger som tar mye tid og koster mer. Nye kontoren er ikke tilgjengelig for rullestol eller barnevogn.
Har gått til Ole i mange år, og er veldig fornøyd med hans approach. Han følger opp nøye, påminner om kontroller, er lett tilgjengelig på nett og gir henvisning og sykemeldinger ved behov - gjerne i forebyggende øyemed heller enn at du må være helt på bunn for å få hjelp. Hyggelig og glad fyr som jeg føler meg trygg hos. Har også en utrolig hyggelig resepsjonist!
Jeg har nå flyttet ut av Oslo kommune, men ønsker ikke bytte fastlege og beholder Ole så lenge det er mulig.
Har vært hos ham en håndfull ganger nå, og timene har konsekvent gått som følger:
-Jeg blir hilst hyggelig velkommen etter å ha ventet minst 30 minutter etter avtalt tid (inkludert kl 9 om morgenen)
-Jeg beskriver problemet mitt.
-Ole sitter og skriver på pcen i noen minutter og avbryter meg hvis jeg prøver å si noe mer, tilsynelatende fordi han må konsentrere seg. Han forklarer ikke hva han driver med.
-"Jeg har henvist deg til ______. Du kan betale her, det er et henvisningsgebyr på ____."
Alt i alt får jeg altså ikke løst noe direkte hos ham, og han fungerer som et tidkrevende og fordyrende ledd i diagnotisering og behandling. Ting løser seg forsåvidt fint når man er hos spesialist, men jeg skulle gjerne hatt litt mer konversasjon om hva han som en medisinsk utdannet mener om det jeg kommer med. Kanskje han til og med kunne løst noen problemer selv?
Tilliten til det offentlige helsevesenet svekkes gradvis etter hver sjeldne interaksjon. Synes det er synd å bli tvunget over til det private for å ta vare på egen helse, når man allerede betaler for dette velferdsgodet.
Byttet fast lege til Ole Henning, angrer ikke et sekund. Slet veldig mye og følte meg hørt, sett og tatt vare i mot. Anbefales :) takk!
Vis flere...