Karl-Erik Karlsen
Mann, 41 år
Hvorfor tilbyr ikke min fastlege timebestilling? Dette er da en tilgjengelighet som burde ha vært bedre.
Går jeg inn på Helsenorge, får jeg beskjed om at jeg "ikke har noen helsekontakt å bestille time hos". eller at jeg "ikke har noen kontakt til å skrive til"!
Det burde være kjent nå at mitt telefonøre er såpass svakt at å benytte det oppgitte nummeret til Legesenteret ikke er noe alternativ.
Ved en anledning med samtale med resepsjonen på legesenteret, var disse hyggelige damene opptatt av å få mine kontaktpunkter, som telefon (sms) og epostadresse. Da jeg mente at det vel var viktigere at jeg fikk oppgitt kontaktpunkter til min fastlege, utenom det oppgitte telfonnummeret, ble de svar skyldig.
Hvorfor er det slik at fastleger, kommunale legesentre, kan velge om de vil ha timebestilling tilgjengelig for pasientene/kundene? Dette er da noe som burde kunne pålegges, som en effektiv oppfølging av nødvendig kontakt mellom legen og hans pasienter?
Jeg må ha en time hos min fastlege. Snarest. Er eneste alternativ å sette meg i bilen( etter å ha spadd den frem fra snøen ), kjøre 15 kilometer til Koppang, (og tilbake igjen) og fysisk konfrontere resepsjonen der, for å få en legetime? Hva er mitt alternativ? Og dette skal være i IT-alderen?
Har jeg misforstått noe, så rettled meg. Jeg trenger en helsehjelp som jeg nå anser meg avskåret fra....
Med hilsen
[Navn fjernet av moderator]
Først vente å se vite hvem jeg har med å gjøre. Men jeg følte meg snart trygg. Han er dyktig, stiller gode spørsmål, forklarer godt og forståelig. Ikke et ord for mye, men absolutt ikke for lite.
Kort sagt: som en fastlege bør være.
Legen gir god oppfølging og er tilgjengelig! Han ringer med svar utenfor arbeidstid ved behov og forklarer godt.