Ragne Ingrid Foslien

Autorisasjon (2009)

Ragne Ingrid Foslien er en av 604 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ragne Ingrid Foslien

Informativ og behagelig konsultasjon

Var hos Ragne for svangerskapskontroll. Hun tok seg god tid til å forklare og informere meg om svangerskapsoppfølging. Hun har en behagelig fremtoning og er lett å snakke med.

Holdning og respekt for pasienten (vikarlegen til Ragne Ingrid)

Var på en bli-kjent-time på Grünerløkka Legesenter. Med en vikarlege. Ikke fordi at ikke min fastlege ikke var på kontoret, det var hun, men det var vel andre ting som var litt mer presserende enn å bli kjent med en av sine pasienter selv.

Kom inn, forklarte hva som var grunnen til at jeg var der, vikarlegen hadde heller ikke gløttet på journalen min, forklarte at jeg for tiden gikk på AAP grunnet store psykiske utfordringer i livet. Dette ble møtt med noe jeg opplevde som et lite skuldertrekk og frasen "men da er det jo godt å vite at du ikke er alene om å ha de tankene". Altså... Etter dette så får jeg beskjed om at "de ikke var så veldig begeistret for AAP" og merket allerede fra der at hele holdningen hennes mot meg skiftet. Og det ble nevnt noen ganger at jeg kunne skifte legekontor for "det er ikke sikkert vi er legekontoret for deg". Hun nevnte riktignok at hun var veldig ærlig, og det er normalt noe jeg liker, men det er forskjell på å være ærlig på en ålreit måte og være ærlig på en måte som gjør at man som pasient misliker oppholdet sitt der så sterkt at man går ut derfra med en enda dårligere selvfølelse enn det jeg hadde når jeg gikk inn.

Spurte om jeg kunne få en time hos Ragne Ingrid, det virket nesten umulig. Da måtte vikarlegen min sette opp en time hos seg selv først for så å spørre Ragne Ingrid om det var greit at hun møtte meg til en time. Sorry, men dette funker ikke. Jeg skal ikke måtte søke om audiens hos min egen fastlege.

Og den holdningen jeg ble møtt med gjør at jeg ikke kommer til å stole på dette legesenteret igjen, og ihvertfall ikke med de plagene jeg har. Nå bytter jeg fastlege igjen. Aldri mer Grünerløkka Legesenter.

Lite forståelsesfull

Nedlatende, lite empatisk og lite forståelsesfull for sykdommer som ikke er synlige. Ble heller verre av å dra til legen. Byttet fastlege.

Lite kunnskap og dårlig holdning

Ble møtt med en svært kald og ufin holdning av Ragne. Mente psyken ikke er noe hvis det ikke vises fysisk og ba meg finne en annen lege. Jeg var forøvring helt ny pasient hos henne. Gikk i angrep og ba meg bytte lege. Samtidig som hun ikke holder tidspunkter og viser lite kunnskap om faget sitt. Byttet fastlege på flekken etter samtalen.