Ragne Ingrid Foslien

Autorisasjon (2009)

Ragne Ingrid Foslien er en av 604 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ragne Ingrid Foslien

Fordomsfull og nedlatende

Hadde min første time hos Ragne før jul. Trengte bytte spiral, sjekke allergier samt henvises til psykolog.
Jeg ble møtt med en ganske nedlatende tone fra start.
Da jeg sa jeg ønsket å bli henvist til psykolog svarte hun «Kun de som er på vei til å hoppe fra en bru blir henvist, og selv de får omtrent ikke hjelp. Det er altfor lange køer.»

Jeg ble veldig satt ut av denne uttalelsen. Vi er alle kjent med lange køer i helsevesenet, men først og fremst møter man ikke sine pasienter slik. Jeg hadde vært der i underkant av ti minutter og ikke forklart min situasjon. Hun hadde ingen forutsetninger til å bedømme hvor kritisk min psykiske helse var. Like viktig som det er direkte feil. Ja, det er lange køer. Men du skal fortsatt bli henvist fra fastlegen din om du ønsker det og ikke har mulighet til å gå privat. Befinner man seg i en livstruende situasjon og er på vei «til å hoppe fra en bru» som hun så fint beskriver det, får du hjelp på sekundet gjennom 113 og akutten. Jeg jobber i psykiatrien og kan systemet godt!
Nå har jeg fått byttet fastlege, og startet behandling hos psykolog.

Deler også samme erfaring som flere her skriver ved god vikar! Synd at unge vikarer får slike veiledere.
Dog fikk jeg rask henvisning til gynekolog for bytte av spiral. Men det veier på ingen måte opp for den ubehagelige følelsen jeg satt med etter besøket!

Travel og rotet med blodprøven

Jeg skulle ta noen blodprøver og fikk beskjed om å dra til Furst for å ta dem. Dro dit tidlig fredag morgen før jobb, og da jeg kom fikk jeg beskjed om at legen hadde rotet og det ikke lå noe på meg der. Derfor dro jeg hjem uten å ha tatt blodprøvene. Dessuten var det dårlig informasjon når jeg kom til legekontoret og nedlatende holdning fra sekretær. Fikk en dårlig følelse der. Kommer til å bytte fastlege rimelig raskt!

P-Stav og Celleprøve - gikk supert!

Fikk tatt ut P-staven smertefritt. Veldig fin opplevelse, da jeg har hatt en opplevelse tidligere hvor en lege ikke fikk den ut. Har også tatt celleprøve som gikk supert. Knirkefritt besøk!

Kunnskapsrik og støttende

Jeg har flere alvorlige sykdommer og må gå til legen ofte. Jeg har vært hos Ragne i snart 6 måneder. Dette er første gang jeg føler at en lege virkelig blir involvert i problemene mine og prøver å hjelpe meg så mye hun kan. Jeg opplever Ragne som svært kunnskapsrik og jeg er godt forstått. Det er veldig greit å få time både på klinikken eller på telefon.Jeg føler meg veldig trygg med henne og at hun lytter til meg.

Kald og overlegen

Har vært hos Ragne 2-3 ganger, og har synes hun har pratet over hodet på meg og vært kald.

Toppet seg da jeg gikk til henne angående spiseforstyrrelser, da hun begynte snakke om seg selv og hvor lite hun spiste i en periode og hvor mye hun la på seg etter graviditet.

Det var en vikar tilstede, og de snakket mer sammen om egen helse enn med meg.

Sa direkte at hun ikke kunne henvise meg videre til offentlig paykolog.

Fikk med andre ord ingen hjelp, og hikk ut av timen med å føle meg dårligere

God til å skrive sykemeldinger derimot.