Sven Jakob Nordstrand

Fastlege
Mann, 36 år

Godkjenning

Autorisasjon (2014)

Ledige plasser

0 av 1000
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

50 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Sven Jakob Nordstrand er en av 55 fastleger i Ålesund

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(12)
12 vurderinger
Tilgjengelighet
(6)
6 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(10)
10 vurderinger
Service
(5)
5 vurderinger

Siste vurderinger av Sven Jakob Nordstrand

Dyktig lege

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Etter min mening er han flink å lytte, svarer raskt på meldinger i Helsenorge.Tar seg god tid når man er i timen.

Trygg veiledning

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Byttet til Nordstrand og fikk i første møtet et veldig positivt inntrykk, og velformulert informasjon.

Overkjører deg totalt.

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Lite empati, har bestemt seg for at det han har sagt er «rett» og holder ved det uansett hva pasient sier. Opplevde markant forverring i min tilstand, ble likevel ikke hørt. I måten han svarer på i tilbakemelding opplever jeg han som arrogant. Jeg måtte ty til andre måter å få hjelp til med min tilstand. Anbefaler å velge en annen fastlege.

Føles ikke trygt

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har smerter og plager som følge av tidligere alvorlig sykdom og behandling. Etter å ha snakket med min nye fastlege i to minutter fikk jeg vite at jeg ikke måtte kjenne så mye etter. Dette føltes veldig nedlatende etter å ha slitt med senskader i mange år, og selv ha gjort alt jeg kan for å bli bedre og fungere i det daglige.
Skulle også ha vært på årlig kontroll etter sykdom, men pga en feil har jeg ikke blitt fulgt opp. Heldigvis har det gått bra.

Kan ikke anbefales

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hva som kan bli bedre:
1. lytte til pasient
2. ta pasient og situasjonen dens på alvor
3. bruk mer tid ved konsultasjon (her telefonkonsultasjon)
4. vær løsningsorientert
5. unngå å avfeie pasient og dens argumenter
6. vær mindre opptatt av det formelle, men vise heller mer empati.
7. møte pasienten med mindre arroganse.

Vis flere...