Sven Jakob Nordstrand

Fastlege
Mann, 36 år

Godkjenning

Autorisasjon (2014)

Ledige plasser

0 av 1000
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass

Venteliste

50 personer

Sist ledig plass

Se når legen sist åpnet sin liste for nye pasienter utenom ventelisten

Advarsler

Sjekk eventuelle reaksjoner fra Helsetilsynet

Vurderings­varsel

Bli varslet når nye vurderinger blir publisert

Praksis

Sven Jakob Nordstrand er en av 55 fastleger i Ålesund

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(12)
12 vurderinger
Tilgjengelighet
(6)
6 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(10)
10 vurderinger
Service
(5)
5 vurderinger

Siste vurderinger av Sven Jakob Nordstrand

Vanskelig å kommunisere med, lite empati og ovenfra og ned

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Byttet fastlege til Nordstrand i håp om å få en fastlege med empati og forståelse for pasientene sine. Fikk det stikk motsatte. En så uinteressert lege har jeg aldri vært borti. Han hører ikke på meg, overkjører meg og avbryter når du snakker. Bestilte en dobbeltime hos han der vi var ute av kontoret hans på 10 minutter. Fikk beskjed om at vi var ferdig med timen før jeg hadde snakket meg ferdig. Opplever at han gjør som han vil uavhengig av hva vi har snakket om, uten å inkludere meg.

Når man skriver e-melding får man ikke svar på de spørsmålene man stiller. Jeg opplever svarene jeg har fått som spydig og ovenfra og ned (siden det ikke er jeg som er legen i dialogen så opplever jeg at jeg ikke har noe jeg skulle ha sagt). Etter siste e-melding jeg sendte fikk jeg beskjed om at det ikke var noe vits i å sende flere slike meldinger fordi han ikke brukte e-konsultasjon fordi han ikke hadde tid til å besvare disse. Man er derfor helt nødt til å bestille en legetime å møte opp fysisk for å kunne snakke med fastlegen sin uavhengig av hva det måtte være. Dette oppleves som veldig unødvendig (når man ønsker å spørre om ‘’små ting’’), tidskrevende (fordi at man er nødt til å møte opp fysisk), gjør det vanskelig å kunne kontakte fastlegen sin og sist men ikke minst så føler man at man belaster legen sin mere enn nødvendig. Aldri dratt på en legetime til Nordstrand alene fordi jeg syns det er ubehagelig fordi jeg føler at han overkjører meg og hans mangel på empati.

Ovenfra og ned

Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Nordstrand har vært fastlegen til familien vår siden 1. August 2022.

Han har ikke empati og tar ikke pasienten på alvor. Han lytter ikke, avbryter midt i forklaringer og er rett og slett uinteressert i å hjelpe.

Han er aldri forberedt til legetimen, selv om vi ringer til legekontoret flere uker på forhånd for å be om at han leser seg opp på journalen til pasienten.

Når man ringer inn på legekontoret med spørsmål og forespørsler, svarer han konsekvent med meldinger som ikke er mulig å besvare, med beskjed om at han ikke vil gjøre det vi ber om, og nekter å ringe opp igjen selv om vi spesifikt ber om at han ringer til oss.

Vi har selvfølgelig byttet til en annen fastlege.