Elisabeth Seland Gridseth
Kvinne, 50 år
Ringer inn en mandag for å få telefon konsultasjonstime, de sier i resepsjon at de legger inn beskjed hos henne. Hun ringer ikke på mandag, jeg purrer på tirsdag, hun ringer ikke på tirsdag. Jeg purrer onsdag, sånn holder vi på helt til fredag! Da blir jeg ringt litt før 18.00 på fredagskveld i 10sekunder.
Dette er ikke første gang dessverre.
Håpløst å få time og føler med totalt oversett.
Bagateliserar patientens upplevelse och behov. Otrevlig. Lyssnar inte klart och säger
"nu räcker det för idag"!
När man ber om hänvisning så tycker hon att man ska kontakta privat klinik istället.
När man ber om recept på Paracet för ryggprolaps så säger hon att man kan köpa receptfritt och ta dubbla doser.
Hun er veldig flink med å lytte til pasienten og jeg føler meg ivaretatt når jeg er hos henne. Hun finner fort ut av hva som er galt.
Alt for glad i å snakke og dårlig til å lytte til pasienten - også når pasienten er ny bekjentskap for henne. Dårlig holdninger og oppførsel. Hadde pasienten vært en gjenganger til henne hadde det vært lettere å forstått hennes oppførsel. Takk for meg iallfall
Komplisert sykdomsbilde med flere kroniske sykdommer ga behov for ny fastlege med mer oversikt og oppfølging fra de ulike sykehusavdelingene. Hun tar seg tid og spør. Jeg er veldig fornøyd ut fra de rammene hun har som fastlege. Det kan være lang ventetid for time.
Vis flere...