Erik Nymoen
Mann, 63 år
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Erik er en meget dyktig lege med bred erfaring. Jeg har hatt ham som fastlege i over 10 år og er meget fornøyd. Anbefales!
Han tar seg alltid god tid og tar alt alvorlig. Følger opp med resepter, også via tlf. Trenger sjelden å vente, og han har til og med tatt meg imot når jeg har møtt opp uten time i litt mer akutte tilfeller.
Erik Nymoen er en lyttende og empatisk lege. Han har en tilstedeværelse som skaper trygghet og tillit, og han gjør gode vurderinger. Veldig fornøyd!
Jeg har byttet fastlege fordi jeg følte meg lite viktig og nærmest i veien fordi jeg tok opp legens tid. Men Erik tar meg alltid seriøst og er flink til å balansere både det å gi et lite ekstra dytte når det trengs og å stoppe meg når jeg selv kanskje ikke helt ser begrensningene mine selv. Jeg opplever at han har et ønske om å hjelpe meg og at han gjør alt han kan for å finne løsninger. Alt i alt har jeg ikke annet å si enn at det er sånne som Erik alle skulle hatt som fastlege. Rolig, trygg og god til å lytte og å stille gode spørsmål.
Jeg har en sykdom som Erik ikke har tatt og fremdeles ikke tar alvorlig i det hele tatt. Problemet med min sykdom er at den ikke "står i legeboka" og derfor "ikke finnes."
Jeg har vært veldig syk det siste året der jeg har tatt utallige tester på sykehus. Selv om jeg oppfyller kriteriene til en diagnose vil han ikke sette diagnose.
Han gjør all papirarbeid (eks. henvisninger) i møte slik at det er lite tid til annet.
Han "nekter" å sende legeerklæring og diverse dokumenter elektronisk til NAV. Forklaringen er at det er tungvint og tidkrevende system.
Ifbm en henvisning til et sykehus var det mangefulle opplysninger slik at han måtte gjøre det om igjen. Han svarte at det ville være mye jobb og at hvis han gjorde det på kveldstid så måtte han fakturere meg. Så vi avtalte et møte på kontoret. Han hadde glemt hele avtalen og sa at det ville ta lengre tid enn de 20 min vi hadde satt av slik at vi måtte avtale nytt møte!
Han er imidlertid flink til å prate og utgir seg for å være en dyktig lege.
Når det gjelder mottaket så er det en sykepleier som jobber i resepsjonen som fungerer som ansvarlig for mottak av pasienter. Opplever at hun selv prøver å fungere som lege. Har ofte erfart en kald skulder fra henne. Om det er for å begrense antall pasienter i en hektisk hverdag for legen eller om hun faktisk tror det er til det beste for pasienten vet jeg ikke. Du er uheldig hvis hun svarer telefonen. De andre i resepsjonen viser veldig bra service, så det er synd sjefssykepleieren ødelegger.
Hvis jeg skal la tvilen komme meg til gode så har han kanskje bare for mye å gjøre og at det ikke skotter på kunnskapen og interessen.
Jeg har latt han få for mange sjanser, men nå er tålmodigheten min slutt og har funnet en ny lege. Håper den er bedre.
Mitt råd er å finne en annen lege.
Vis flere...