Marthe Kristin Kongshaug
Kvinne, 70 år
Jeg hadde en avtale med min lege om å ta kontakt i løpet av uken, måtte dessverre prate med denne legen da min fastlege er ute i ferie.
Ble møtt av skepsis til hele min sak og måtte oppgi fødselsnummer 3 ganger før hun "fant meg i registeret" merk også at hun huffet seg høylytt imens hun søkte meg opp.
når jeg ga henne personnummeret sa hun at jeg hadde en ubetalt faktura (som forøvrig ikke forfaller før om 7 dager)
da jeg spurte henne hva det hadde med saken å gjøre sa hun at det handlet om "et samarbeid"
fortalte henne da at dette handler om meg og min helse samt avtalen med min lege og arbeidsgiver og at om det er denne måten man blir behandlet på bytter jeg legekontor, etter jeg hadde sagt dette spurte jeg om når min fastlege var tilbake men da hadde hun lagt på.
Ville ikke anbefalt henne til min verste fiende.
Dessverre har jeg måttet gjennomleve opplevelsen av å ha Marthe Kongshaug som stedfortreder for min fastlege gjentatte ganger. Hos henne er det kun en ting som teller, og det er hva hun synes. Det skal godt gjøres å finne en mindre empatisk lege enn henne. Hun er overhodet ikke interessert i deg som pasient, men er på kontoret sannsynligvis utelukkende for å få utbetalt lønn.
Forleden var min fastlege hos samme legesenter ikke tilgjengelig, og da får man beskjed på telefonen om å henvende seg til annen lege dersom det ikke kan vente. Jeg valgte da å bli satt over til Marthe Kongshaug fordi jeg tidligere har vært hos henne da hun var stedfortreder for min fastlege ved en annen anledning. Dette var en akutt situasjon som jeg trengte hjelp med raskt. Når hun svarer på telefonen får hun meg først til å forklare problemstillingen, for så å heller be meg ringe til en av de andre vikar-legene på legesenteret, som ikke var et alternativ på telefonen i det hele tatt. Jeg forsøkte å gjøre dette men valgte igjen å ringe Marthe Kongshaug da alternativet hun foreslo ikke var tilgjengelig. Hun ber meg igjen ringe til en annen, og før jeg får anledning til å forklare at det ikke er mulig legger hun på. Jeg forsøker igjen å ringe henne, da setter hun meg på vent for så at samtalen kobles fra før jeg får sagt mer enn navnet mitt. Når jeg en siste gang forsøker å ringe henne, så skriker (?!) hun at jeg må skjønne at hun ikke kan hjelpe meg og legger igjen på røret. Dette før jeg får sagt noen ting. Ved såpass alvorlige situasjoner som jeg ringte henne for må jeg si at jeg blir sjokkert og lamslått over hennes oppførsel. Jeg kan ikke begripe hvorfor hun jobber som lege når hun ikke er interessert i å hjelpe pasienter, da det tross alt er jobben hennes.
Hun har hatt samme type oppførsel da jeg har vært hos henne på øyeblikkelig hjelp-time på legesenteret, men det fortrengte jeg for jeg tenkte at kanskje min opplevelse kunne være farget av sykdom eller annet. Rodeløkka legesenter bør ta en oppvask her.
Jeg har kun gode erfaringer med Dr. Marthe. Hun har alltid gitt meg den hjelpen jeg trenger og har tillit til henne. Hun er effektiv, kompetent og viser omsorg.
Jeg har valgt å bytte fastlege basert på tidligere erfaringer med Marthe Kongshaug. Det går for kjapt og hun er uinteressert i meg som pasient. Har hver gang måtte kjempe for å "bevise" at jeg trenger legehjelp.
Da jeg ringer for å få sendt journal til ny lege, blir hun straks offensiv og nevner fort betaling (ikke beløp!) og mobilnummer, og legger på. Jeg hørte ikke hva hun sa over tastingen hun gjorde på pc'en sin, så jeg ringer da opp igjen. Da sier hun sitt mobilnummer og beløp veldig fort igjen, og legger på. Nå har jeg bare satset på at jeg hørte riktig beløp!
I'm almost afraid to go to the doctor. Sometimes prefer to go to emergency room instead.
Seems to be very cold and distant from the patient.
Good point: always available
Vis flere...