Harald Eik Løvland
Mann, 67 år
Spesialisering
Godkjenning
Ledige plasser
Motta varsel hvis denne legen får ledig plass
Hjelper raskt, og ringer dersom man ikke kan møte opp. Er god å snakke med og komme med gode råd. Henviser dit det trengs. Veldig imøtekommende og blid. Veldig mye negative omtaler, men kjenner flere som er fornøyde med han (tror det er vanligst å skrive omtale om man øsnker å advare fremfor å anbefale).
Veldig fornøyd med Harald!
Jeg byttet til Dr.Løvland i mai, og har kun hatt behov for hans hjelp én gang siden da, da jeg er relativt lite hos legen. Jeg ba om en telefontime, fordi jeg hadde luftveissymptomer og ikke ønsket å dra til legekontoret i tilfelle jeg hadde corona. Han henviste meg raskt til en feberpolyklinikk, og jeg opplevde rask hjelp.
Noe jeg reagerte på, var at han rett etter hadde fått fødselsnummeret mitt (jeg er i tidlig 20-årene) sa: «Har du vært på fest nå? Det er ikke så lurt i disse tider…», uten å le eller si det var en spøk. Jeg ble litt satt ut, og følte meg på et vis hånet av ham. Det kom helt ut av det blå, og jeg synes det var uprofesjonelt og en ganske generaliserende ting å si til en pasient. Jeg hadde absolutt ikke vært på noe fest, bare på jobb, og hadde dessuten ikke Corona… Men ellers har jeg ingen negative (eller potisive for så vidt) opplevelser med ham, men har som sagt bare vært i kontakt med Løvland denne ene gangen :)
Hei
Legen tar ikke pasienten på alvor i det hele tatt. I selvopplevelse, gjorde han narr av det jeg klaget over og skryter av seg selv at han har god helse i sin alder rett etter at jeg fortalte han om min helse. Hva slags lege gjør noe slik? Jeg var tom for ord. Jeg ble satt ut og turte ikke å si noe. Det var som om han mente at helsen min var dårlig, noe en lege ikke skal få deg til å føle. Jeg syntes det var utrolig usympatisk. Jeg anbefaler INGEN å ha ham som fastlege. En lege skal lytte og gjøre seg ydmyk. En lege skal ikke overkjøre pasientensmerter. En lege har ikke rett til å si at jeg ikke kan hjelpe deg. Jeg er så glad at man kan bytte sin fastlege. Jeg har byttet ham fra første legetime, mai 2021.
Jeg håper at vedkommende kan forberede sine praktiske evner, noe han mangler nå.
Opplever å ikke bli hørt og tatt seriøst, blir bedt om å søke hjelp andre steder. God takk til resepsjonisten som kommuniserer dårlig og som overhodet ikke har intr i å hjelpe meg som pasient. Opplever at jeg blir nedsnakket til og nesten sett på som dum som i det hele tatt ber om hjelp. Spesielt under Coronatider er det rart man ikke kan bli hørt ordentlig via en E konsultasjon. Legen visste ikke hva jeg trengte hjelp med, og gadd ikke bry seg om det heller. Takk for super hjelp. Har nå byttet fastlege og kommer neppe tilbake.
Det som kan bli bedre: Evne til å ville hjelpe. Kommunikasjon. Tips til hvordan pasient kan få hjelp. Ikke avvise pasient. Mer omsorg og tanke i kommunikasjon.
Han er veldig dyktig, og er absolutt en fantastisk lege:) han er flink på å høre på pasientene og komme med løsninger.
Vis flere...