Jørgen Skavlan

Autorisasjon (1987)

Din Lege AS Telefonnummer22 55 06 8822 55 06 ...
Fredrik Stangsgt. 11-13 0264 Oslo
Jørgen Skavlan er en av 604 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Jørgen Skavlan

Helt toppen

Jag har haft Skavlan i femton år. Han är fantastisk. Jag besöker honom ca vartannat år och han tar alltid tag i de problem som oroar mig.
Jag har inte ens något att utsätta på tillgängligheten.

Effektiv, ingen dikkedarer

Har hatt Skavlan som fastlege i 10 år snart. Han er effektiv og to the point.
Passer meg perfekt. Jeg ønsker ikke noen kos med lidelser eller sykdomssituasjon. Bare tydelige råd. Det får jeg alltid. Presis på tiltak og kutter ut unødig surr som ikke er relevant til problemstillingen.

Han bør kanskje strekke seg litt ekstra i forhold til de store linjene hos deg som pasient versus "the issue of the day". Men utfordres han på dette - noe jeg har gjort - er han alltid innstilt på å ta tak i det også.

Hører ikke etter, bagatalliserer problemer.

Kom med en problemstilling hvor han blankt avfeide meg. Mente at dette var bare tull og at jeg måtte ta meg sammen. Møtet med denne legen er det verste jeg har vært med på. Føyer meg inn i rekken av de andre misfornøyde her.

Fornøyd

Kunnskapsrik og effektiv lege. Stiller de rette spørsmålene og har så langt truffet på diagnose og behandling. Veldig greit med å være tilknyttet Din Lege og Aleris i underetagen. Da får en alltid en legetime ved akutt sykdom, god kapasitet på lab og mu lighet for røntgen etc på Aleris. Også apotek i samme bygg. Er du i tidsklemma og ønsker å bli frisk og tilbake på jobb kjappest mulig er JS eller en av de andre legene tilknyttet Din Lege å anbefale. Eneste problemet er selvsagt at det er mange som ønsker å ha JS som fastlege, så en må ofte vente litt på time - men da har en legevakten som alternativ (på Din Lege).

En trygg og ansvarlig lege

Dr. Skavlan er en meget god diagnostiker og en omsorgsfull lege, og jeg opplever ham som åpen for pasientens innspill og synspunkter, iallfall såfremt de er rimelig godt begrunnet. Han bestiller de prøver som trengs og kanskje enda et par til, for å være på den sikre siden, følger godt opp, og gir råd og medisin også for små plager man måtte ha. Han har en sunn, likefram og usentimental væremåte som passer meg personlig godt, dessuten kombinert med en porsjon fin humor. Han kan sikkert virke litt arrogant på enkelte, men det plager som sagt ikke meg, all den tid jeg vet at han er en virkelig omsorgsfull og samvittighetsfull lege, som i nødens stund står på for sine pasienter langt ut over hva plikten krever - jeg vet om flere eksempler på dette. Kunne ikke tenke meg en annen eller bedre fastlege enn ham.