Karin Moser
Kvinne, 52 år
Min unge datter dro til timen som hun har ventet på i månedsvis. I påvente av timen har hun fått akutthjelp fra en annen instans, men håpet å få hjelp til videre oppfølging fra Moser. Derfor avbestilte hun ikke timen. Plagene hennes er jo ikke borte.
Men hun kom ikke lengre til ordet enn at hun fikk fortalt at hun har fått hjelp en annen plass før hun ble hysjet på. Hun ble lekset opp om at hun burde avbestilt og ikke opptar noen andre sin time. Hun ble avvist, og fikk aldri fortalt om sine plager.
Noen som er så lite empatisk og uproft burde ikke jobbe innenfor helsevesenet. Trodde denne legen at folk venter så lenge på time for artighets skyld eller? Det minste hun kunne gjøre var å la pasienten fortelle hva plagene går ut på.
Jeg har vært der noen ganger i årenes løp, med både snille og slemme føflekker. Har ingenting å utsette på den medisinske behandlingen, den har ordnet opp med det den skulle. Men fort og effektivt går det på det legekontoret, det legges ikke opp til unødig prat av noe slag. Den som har et stort behov for å bli "sett, hørt og ivaretatt" utover det rent faglige, bør kanskje gå et annet sted. Selv er jeg tilfreds nok til å bli. Og de i resepsjonen er riktig hyggelige.
Hadde kløe over lengre tid. Og et kort møte med hudlege Moser og alt ble løst og hverdagen ble bedre. Super service.
Kom til hudlegen med en forventning om at jeg skulle få hjelp med hudplager jeg har hatt konstant i over 2 år. Følte ikke at hudlegen lyttet til det jeg sa, og tok ikke mine plager på alvor. Sa hun hadde «sett mye værre enn dette». Timen med hudlegen endte i at hun ba meg om å «slutte å tenke så mye på det, så kanskje det går over».
Jeg velger heller å gå til privat hudlege enn å komme tilbake hit.
Hei!
Jeg forstår nok at du er skuffet over at du ikke fikk den behandlingen som du hadde ønsket deg. Min oppgave som lege er å foreta en god medisinsk vurdering om du har et behandlingstrengende sykdom eller ikke.
Man kan dessverre ikke forskrive sterke medikamenter uten medisinsk grunnlag, da det vil gjør mer skade enn nytte.
Håper du kan fokusere mer på de positive ting i livet framfor det som ikke er 100% perfekt.
Besvart av Karin MoserFølte meg ukomfortabel og til bry under hele besøket. Fikk utydelig og utilstrekkelig informasjon ved første besøk, noe som resulterte i at jeg trengte en ny time. Ble derfor også mye dyrere enn nødvendig.
Beklager så mye, at du følte deg ukomfortabelt og ti bry. Om du ikke har oppfattet alt som ble sagt i samtalen, så er viktig at du gir oss tilbakemelding om det med en gang.
Det har helt sikkert vært en god grunn til at du fikk kontroll time. Vi sliter med lang ventetid og for lite ledige timer - og må prioritere disse nøye.
Besvart av Karin MoserVis flere...
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.