Jørgen Westby
Mann, 65 år
Spesialisering
- Hjertesykdommer
- Indremedisin
Ba meg om å trene mer og gå ned i vekt for å få ned blodtrykket uten å i det hele tatt spørre meg om livsstil og treningsvaner først. Virket mest opptatt av å bare komme igjennom med det som måtte gjøres, jeg opplevde ikke å bli tatt på alvor.
Time 06.01.21 kl. 12.30. EKG utført av hyggelig dame med munnbind først. Dernest ultralyd utført av dr. Jørgen Westby. Legen brukte ikke munnbind. Han måtte nødvendigvis lene seg over meg når jeg lå på siden med ryggen mot ham og det føltes utrygt pga. Covid-situasjonen. Han sa underveis kun korte "kommandoer", dvs. hva jeg måtte gjøre på benken for at han kunne utføre ultralyd av hjertet. Trolig gjorde han en god faglig jobb og ga meg sin konklusjon tilslutt med melding om innkalling igjen om 2 år, men gjennom hele konsultasjonen var han meget mutt og uvennlig. Min konklusjon:
Alle må bruke munnbind nå og helsepersoner må ha en viss grad av vennlighet for å gjøre pasienten trygg og avslappet.
Nervøs da jeg kom, men slappet godt av i møte med Westbye. Han informerte underveis og svarte på spørsmål.
Hyggelig dame i luka også!
Jeg har vært på konsultasjon hos Jørgen Westby, og vil fraråde andre å oppsøke denne klinikken.
Jeg var på EKG, ultralyd og sykkel. Det var nærmest ingen kommunikasjon med legen under hele konsultasjonen. Underveis fikk jeg ingen forklaring om helseproblemet eller resultatene av undersøkelsen. Alt jeg forsøkte å spørre om og si ble avfeid som uvesentlig og "ikke noe spesielt".
Jeg har nå vært her to forskjellige dager. Dag 1 ble jeg møtt av en oppgitt og på en måte sur assistent. Ingen dialog, ingen svar på spørsmål, ingen tegn til å ville hjelpe/berolige.
Dag to med sykkeltest og ultralyd av hjertet kom jeg omsider i kontakt med legen. Han var ikke interessert i å besvare spørsmål. Han kunne heller ikke brydd set mindre om når og hvordan smertene og hjertebankene kom.
Ikke trygg på å ligge der med han.
Uten å vite eller spørre noe om regelmessighet eller annet konkluderte han med at jeg hadde noe feil, men at det ikke var noe spesielt.
(Nei det kan jeg jo forstå når dette var en av dagene der jeg ikke hadde hatt problemer..)
Lite informasjon på forhånd, og umulig å få vite mer når man først var der.
Ser mange dårlige anmeldelser her, kanskje de burde ta ett hint og begynne å behandle kundene som kunder, og mennesker. Eller så kan de for min del finne noe annet å jobbe med.
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.