Eivind Andersen
Mann, 62 år
Sikkert faglig forsvarlig tannlegearbeid, har ingenting å utsette på den delen av arbeidet, .......men opplevde totalt mangel på å skape trygghet i en sårbar situasjon for meg som pasient. Følte at jeg egentlig "eklet" han med min bestilling om å trekke en tann. Uten forutgående info ble ansiktet mitt dekket av et klede da en tann skulle trekkes (kun en smal åpning til munnen). Å ligge fastspent og blindet er en helt spesiell opplevelse jeg ikke unner noen. Mulig det finnes en faglig forklaring på hvorfor tannlegen foretrekker at pasienten må være i en slik tilstand, men da MÅ DET SIES OG FORKLARES. Å bli behandlet slik gjorde meg redd der og da, og det provoserte meg som betalende kunde. Jeg avbestilte videre behandling av det aktuelle tilfellet, og møtte heldigvis god behandling et annet sted. Når man søker hjelp hos en tannlege, er man faktisk en kunde......
Jeg var hos denne tannlegen for å trekke en visdomstann. Jeg har INGEN tannlegeskrekk, men kunne fort fått det etter dette besøket.
Hadde tidligere operert ut 3 vosdomstenner hos en annen tannlege/kjeveortoped.
Jeg har vanskelige tenner med krokete røtter, og har sittet 1,5 time hos skoletannlegen for å trekke en melketann, så har en del erfaring med tanntrekking/operasjon.
Fikk ingen informasjon underveis, kun en grønn duk over ansiktet. Ante ikke hva som foregikk og hadde vondt når han begynte. Forsøkte å gi tilbakemelding, men eneste jeg fikk var kjeft for at jeg ikke klarte gape høyt nok, og for at jeg blødde for mye.
Jeg begynte å gråte under den grønne duken, og da løftet han kun på duken og spurte hva problemet mitt var.
Trygt si jeg aldri drar tilbake dit. Sa ifra til "fast"tannlegen min om opplevelsen min også, for unner ingen andre lignende opplevelser.