Pål Rochette

Telefonnummer917 02 113917 02 1 ...
Tennisveien 2G 0777 Oslo

• Allmennlegespesialist og psykiater

Siste vurderinger av Pål Rochette

Meget fornøyd

Lege: Pål Rochette Skrevet

Behandling og utredning hos Pål Rochette, mitt første møte med psykisk helsehjelp, har vært veldig bra.

Jeg har gått i gruppebehandling for depresjon. Det har gitt veldig god nytte i form av økt bevisstgjøring, og jeg har lært mange teknikker som gjør det lettere å mestre hverdagen.

Dr. Pål Rochette sitter på veldig mye kunnskap og benytter seg av metoder som er godt dokumentert effektive. Han er empatisk, men også direkte og tydelig på hva som skal til for å endre ens situasjon.

Alt i alt er jeg meget fornøyd!

Konkret og effektiv!

Lege: Pål Rochette Skrevet

Jeg hadde en positiv opplevelse med Pål Rochette. Han er veldig konkret og direkte i sin tilnærming. Han virker effektiv og bortkaster ikke tiden til verken seg selv eller pasientene, og forventer det samme i retur.

Etter å ha prøvd flere psykologer, endte jeg opp med å delta i en depresjonsgruppe ledet av Pål. Jeg satte pris på at gruppen fokuserte på praktiske kognitive metoder som kunne hjelpe meg å takle de utfordringene jeg stod overfor. Det var et godt utvalg av praktiske verktøy tilgjengelig, og det var rom for å stille spørsmål og diskutere ulike problemstillinger. Samtidig ble det også understreket at det var viktig å jobbe individuelt med disse metodene, noe jeg fant nyttig.

Min oppfatning er at Pål er svært målrettet og prøver å hjelpe så mange pasienter som mulig. Jeg følte meg trygg gjennom hele prosessen, vel vitende om at individuelle samtaler var tilgjengelige dersom det skulle være nødvendig. Selv om jeg ikke benyttet meg av dette tilbudet, var det betryggende å vite at det var tilgjengelig.

Det kan være utfordrende å finne riktig psykolog eller psykiater som kan hjelpe med ens spesifikke utfordringer, men jeg vil sterkt anbefale å utforske tilbudet til Pål Rochette. Hans tilnærming var både profesjonell og hjelpsom, og jeg føler meg trygg på å anbefale ham videre.

Imøtekommende og dyktig

Lege: Pål Rochette Skrevet

Jeg har akkurat gjennomført i gruppeterapi hos Dr. Pål Rochette, og jeg kan anbefale han på det sterkeste.

Selv var jeg utrolig skeptisk i starten til å delta på gruppebehandlig, men det er utrolig hjelpsomt å høre andres perspektiver på liknende problemstillinger, diskutere egne, og lære av andres erfaringer.

Dr. Rochette er god til å presentere og legge frem gruppens temaer med både faglig tyngde og glimt i øyet.

Empati og varme

Lege: Pål Rochette Skrevet

Pål Rochette har møtt meg med en fantastisk kombinasjon av empati og faglig trygghet.
Jeg har utelukkende klart å stable meg på bena igjen takket være hans behandling og løsningsfokuserte tilnærming.
Han møter sine pasienter med interesse, trygghet og glimt i øyet. Det har for meg og min sykdoms situasjon vært essensielt at hans medmenneskelige tilnærming har vært så genuin og ekte.
Han kan på det varmeste anbefales.

Meget god gruppeterapi!

Lege: Pål Rochette Skrevet

Jeg har gått i gruppe terapi hos Dr. Pål Rochette.

Mine største plager var angst og ekstrem skepsis.

Jeg hadde meget stort utbytte av måten Dr. Rochette strukturerte gruppene på.

Gruppen var satt opp som et forum hvor deltagerende hjalp hverandre gjennom blant annet deling av erfaringer og forslag.

Jeg fikk god eksponerings terapi gjennom å møte opp på kontoret og møte gruppen.

Fikk sosial trening og ble bedre på å skape tilltsbånd ovenfor andre.

Gjennom ukentlige gjennomganger av problemstillinger, hjalp/utfordret gruppen meg med å sette aktivitets planer. Noe som gjorde at jeg fikk vesentlig bedre rutiner og mestringsfølelse som følge av dette.

Fikk avdekket negative rutiner/handlinger som jeg jobbet med å endre.

Anbefales på det varmeste.