Trond Jørgensen

• Urologi
  • Urologisk kirurgi

Autorisasjon (1986)

Siste vurderinger av Trond Jørgensen

Ikke innsiktsfull, ikke lyttende, ikke forståelsesfull

Klinikk: C-Medical Majorstuen Skrevet

Jeg oppsøkte Trond Jørgensen for ca. 16 år siden på grunn av en penisskade. Jeg bøyde penisen under ereksjon. Dette førte i ettertid til smerter, intens kuldefølelse, og problemer med ereksjon og vannlating. Jeg opplevde også anatomiske forandringer i penis.

Under konsultasjonen med Trond Jørgensen avfeide han eller bagatelliserte han alt jeg sa.

I journalnotatet hans som jeg siden leste, avfeier han meg som “psykisk syk”. Jeg hadde tidligere en historie i psykiatrien, og det var tydelig at dette var noe som bidro til at jeg ikke ble tatt på alvor i det hele tatt.

En oppsummering av mitt inntrykk av Trond Jørgensen:

1) Mangel på kunnskap i forhold til den skaden og det traumet jeg pådro meg.
2) Forutinntatte holdninger overfor mennesker som har en psykiatrisk historie.
3) Ingen forståelse eller empati.

Jeg har også møtt tilsvarende mangel på kunnskap hos andre urologer, og har slitt med dette problemet i 16 år. For noen måneder siden fant jeg artikler om noe som heter “Hard Flaccid syndrome", hvor det beskrives mange av de symptomene jeg opplever og som starter med et fysisk traume ved roten av penis nettopp slik jeg opplevde. Det skrives at det er lite kjent blant urologer, og at menn ikke får behandling, og at mange blir forvirret, frustrerte og stresset over at problemet deres ikke blir forstått av urologer.

En link til en av forskningsartiklene om dette fenomenet:
ihttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7271516/

Mitt inntrykk er at Trond Jørgensen er en å gå til hvis man har velkjent problematikk som prostatakreft eller man kommer for rutineoperasjoner, men har man noe som er mindre kjent, risikerer man å bli møtt av en arrogant, uinteressert person som avfeier deg med: “Det er psykisk”.

Dårlig tid og overlegen

Klinikk: C-Medical Majorstuen Skrevet

Virker ikke til å bry seg om annet enn tall på skjermen. Fremstår som noe arrogant i fremtoning og ingen respekt for at det koster vel over 2000kr for en konsultasjon hos han. Kommer nok aldri tilbake hit.

Dyktig og imøtkommende

Klinikk: Colosseum Mann Skrevet

En kunnskapsrik og dyktig lege. Imøtekommende og vennlig, og flink til å lytte og kommunisere. Følte meg godt ivaretatt på alle måter. Anbefales! At han samarbeider med kunnskapsrike og vennlige sykepleiere er et ekstra pluss.

Dyktig og effektiv

Klinikk: Colosseum Mann Skrevet

Sympatisk, fleksibel, effektiv, og svært dyktig. Gir pasienten god innsikt og tillit til det som skjer og svarer kort og presist på alle spørsmål. Det er tydelig at han har stor kunnskap i sitt fagfelt.

God lege

Klinikk: Colosseum Mann Skrevet

Jeg har gått til ham i mange år og er godt fornøyd. Han er kunnskapsrik og dyktig innen det jeg har gått til ham for og jeg har opplevd ham som en forståelsesfull og sympatisk person. Da han jobbet på Volvat og byttet til Colosseum Mann (C medical) så flyttet jeg like godt over mappen min også. Har ikke opplevd noe negativt. Noen refererer til høy pris. Det kan så være, men han setter ikke prisen og i tillegg er det verdt pengene når man slipper å stå 4mnd i kø i det offentlige.