Romerike Legesenter DA

Kontakt

Telefonnummer63 98 18 8063 98 18 ...
Trondheimsveien 84 2040 Kløfta
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(53)
53 vurderinger
Tilgjengelighet
(35)
35 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(41)
41 vurderinger
Service
(36)
36 vurderinger

Siste vurderinger av behandlere ved Romerike Legesenter DA

Til pasientansvarlig/ vikar

Lege: Maheen Arif Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg ønsker å gi tilbakemelding på min nylige opplevelse med vikaren til min faste lege, Dr. Maheen Arif, som jeg forstår har tatt permisjon. Jeg var ikke klar over dette før min time, og jeg opplevde at informasjonen om vikaren kunne vært kommunisert på en bedre måte.

Fra første øyeblikk manglet konsultasjonen profesjonalitet. Vikaren hilste verken eller introduserte seg og startet samtalen med en brå “Sett deg ned, hva kan jeg hjelpe deg med?”. Jeg hadde på forhånd lagt inn detaljer om min problemstilling i kommentarfeltet ved bestilling, men disse ble tydeligvis ikke lest eller tatt hensyn til. Under samtalen følte jeg meg heller ikke ivaretatt, ettersom jeg fikk lite engasjement og innsikt i mine spørsmål. Hver gang jeg forklarte symptomer eller utfordringer, ble jeg bare møtt med korte “Noe mer?” og en notering på papir uten oppfølging eller veiledning rundt problemene mine.

En del av formålet med timen var å ta en blodprøve, noe jeg også hadde spesifisert ved bestilling. Ved ankomst viste det seg imidlertid at laboratoriet var stengt. Jeg mener dette kunne vært håndtert mer proaktivt – en enkel telefon på forhånd for å informere meg om situasjonen ville ha spart tid og ressurser.

Da jeg tok opp bekymringer om oppfølgingen av mitt helseproblem, fikk jeg beskjed om at vikaren “skulle se på det hvis problemet oppstår igjen.” Men jeg forklarte at jeg ofte opplever problemer akutt, og at jeg ønsket veiledning for hvordan jeg kunne sikre en rask oppfølging. Han sa du må komme på en akutt time, ble jeg møtt med svaret “Du må bestille time da.” Når jeg pekte på at det sjelden er ledige timer samme dag, ble jeg bare møtt med “Ja, det stemmer.” Denne samtalen ga meg ingen løsninger eller tydelig veiledning i hvordan jeg skal forholde meg til mitt helseproblem.

Til slutt ble jeg lovet en oppfølgingstelefon etter blodprøven, men basert på inntrykket jeg har fått, har jeg liten tillit til at dette vil skje.

Denne opplevelsen har dessverre ført til at jeg har mistet tillit til vikarordningen for Dr. Arif

Dårlig erfaring

Lege: Hanna Elsa Nordeide Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hun hører ikke på brkymringene jeg har, ser på klokka hele tida og sier at hun ikke har tid til å høre på andre ting for hun har bare 15 min. Sier jeg skal justere medisinering men nevner ikke hvor mye mg osv, som om jeg skal vite det selv. Når hun blir spurt, svarer hun at jeg må bestille ny legetime så kan vi prate om det. Makan til frekk lege skal man lete lenge etter. Bytter lege 100%.

Fantastisk

Lege: Maheen Arif Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Maheen er en helt fantastisk lege. Alltid tid til å lytte og gjør alt for å finne ut av hva det feiler pasienten.

Uinteressert lege

Lege: Hanna Elsa Nordeide Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Hvis man er så heldig å få time der etter lang ventetid på tlf så er det store forsinkelser og hun er mer opptatt av å skrive på pcen enn å faktisk høre etter eller gjøre en klinisk undersøkelse. Arrogant lege, tar seg ikke tid til pasientene, virker som hun har lite kunnskap/ikke bryr seg.
Hele familien har byttet lege etter at alle har samme opplevelser av henne gjentatte ganger.

Flink, men streng

Lege: Maheen Arif Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Maheen er flink, hyggelig og tar pasientene på alvor. Men bruker "jeg skal være helt ærlig med deg" i annenhver setning og bruker mye av konsultasjonen på å fortelle om egne erfaringer. Har du en sak med NAV så bør du være forsiktig og ikke fortelle for mye, for hun rapporterer alt videre, uten tanke på konsekvensene det kan få for pasientene.

Hun har for tiden vikar som er helt ubrukelig, og som ikke følger opp prøveresultater, skriver dårlige henvisninger og nekter å skrive ut resept som medisiner som allerede er avklart behov for, uten at en bestiller ny time. Er jo mer lønnsomt å få pasienten til å betale for enda en time. Attpåtil får man kjeft om man klager på dårlig oppfølging.

Alle unntatt en lege der, er personer med varierende norskkunnskaper. Sekretærene snakker dårlig norsk, er sure og mutte, gidder ikke si hverken hei eller smile til pasientene, så det er alltid like lite trivelig å gå dit, spesielt nå som Maheen er i permisjon.

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.