Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av behandlere ved Romerike Legesenter DA
Ikke en lege som bryr seg mye om jobben eller pasienter
Lege: Hanna Elsa Nordeide SkrevetHar nå hatt henne i ca 8 mnd og er på vente liste til ny lege. Hun virker som hun har jobben kun for lønnen. Er ikke en god lege til noe annet en resepter, henvisninger og eller sykmelding. Null form for god følse av å sitte på kontoret hennes for hjelp.
Til pasientansvarlig/ vikar
Lege: Maheen Arif SkrevetJeg ønsker å gi tilbakemelding på min nylige opplevelse med vikaren til min faste lege, Dr. Maheen Arif, som jeg forstår har tatt permisjon. Jeg var ikke klar over dette før min time, og jeg opplevde at informasjonen om vikaren kunne vært kommunisert på en bedre måte.
Fra første øyeblikk manglet konsultasjonen profesjonalitet. Vikaren hilste verken eller introduserte seg og startet samtalen med en brå “Sett deg ned, hva kan jeg hjelpe deg med?”. Jeg hadde på forhånd lagt inn detaljer om min problemstilling i kommentarfeltet ved bestilling, men disse ble tydeligvis ikke lest eller tatt hensyn til. Under samtalen følte jeg meg heller ikke ivaretatt, ettersom jeg fikk lite engasjement og innsikt i mine spørsmål. Hver gang jeg forklarte symptomer eller utfordringer, ble jeg bare møtt med korte “Noe mer?” og en notering på papir uten oppfølging eller veiledning rundt problemene mine.
En del av formålet med timen var å ta en blodprøve, noe jeg også hadde spesifisert ved bestilling. Ved ankomst viste det seg imidlertid at laboratoriet var stengt. Jeg mener dette kunne vært håndtert mer proaktivt – en enkel telefon på forhånd for å informere meg om situasjonen ville ha spart tid og ressurser.
Da jeg tok opp bekymringer om oppfølgingen av mitt helseproblem, fikk jeg beskjed om at vikaren “skulle se på det hvis problemet oppstår igjen.” Men jeg forklarte at jeg ofte opplever problemer akutt, og at jeg ønsket veiledning for hvordan jeg kunne sikre en rask oppfølging. Han sa du må komme på en akutt time, ble jeg møtt med svaret “Du må bestille time da.” Når jeg pekte på at det sjelden er ledige timer samme dag, ble jeg bare møtt med “Ja, det stemmer.” Denne samtalen ga meg ingen løsninger eller tydelig veiledning i hvordan jeg skal forholde meg til mitt helseproblem.
Til slutt ble jeg lovet en oppfølgingstelefon etter blodprøven, men basert på inntrykket jeg har fått, har jeg liten tillit til at dette vil skje.
Denne opplevelsen har dessverre ført til at jeg har mistet tillit til vikarordningen for Dr. Arif
Dårlig erfaring
Lege: Hanna Elsa Nordeide SkrevetHun hører ikke på brkymringene jeg har, ser på klokka hele tida og sier at hun ikke har tid til å høre på andre ting for hun har bare 15 min. Sier jeg skal justere medisinering men nevner ikke hvor mye mg osv, som om jeg skal vite det selv. Når hun blir spurt, svarer hun at jeg må bestille ny legetime så kan vi prate om det. Makan til frekk lege skal man lete lenge etter. Bytter lege 100%.
Fantastisk
Lege: Maheen Arif SkrevetMaheen er en helt fantastisk lege. Alltid tid til å lytte og gjør alt for å finne ut av hva det feiler pasienten.
Uinteressert lege
Lege: Hanna Elsa Nordeide SkrevetHvis man er så heldig å få time der etter lang ventetid på tlf så er det store forsinkelser og hun er mer opptatt av å skrive på pcen enn å faktisk høre etter eller gjøre en klinisk undersøkelse. Arrogant lege, tar seg ikke tid til pasientene, virker som hun har lite kunnskap/ikke bryr seg.
Hele familien har byttet lege etter at alle har samme opplevelser av henne gjentatte ganger.
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.