Krambua Legesenter DA

Krambualegesenter Fjøsangerveien 215 5073 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Krambua Legesenter DA

Superlege!!!

Lege: Stian Langeland Wesnes Skrevet

Nøyaktig, personlig, hyggelig, tar seg tid, og liker pasientene sine. Min familie og jeg har hatt stor glede og nytte av å være pasient hos Dr. Stian. Vi skal flytte fra Bergen, og Dr. Stian vil nok bli savnet. Vi håper vi kan få en fastlege som Dr. Stian igjen.
Dr. Stian er nesten alltid presis. Han tar seg tid til å prate med pasienten, stiller spørsmål, kommer med forslag, leser seg opp hvis han ikke umiddelbart har et svar, og nøler ikke med å henvise hvis det er noe som skal utredes videre.

Dyktig lege

Lege: Tove Ellen Forthun Skrevet

Den dyktigste legen jeg har hatt, nøye, presis, imøtekommende , en som ikke gir opp selv i vanskelige situasjoner, kjapp med å henvise til spesialister og andre om nødvendig.

Meget god lege

Lege: Stian Langeland Wesnes Skrevet

Stian Langeland Wesnes er absolutt en lege jeg kan anbefale. Han tar deg på alvor og ser det som sin plikt å følge deg godt opp og virker oppriktig interessert i det du har å si. Jeg kjenner flere som har brukt ham som sin lege, og alle virker å være av samme oppfatning som meg - med det sagt; dette er ene og alene mine egne erfaringer og jeg kan kun snakke for meg selv.
Fordi jeg selv ønsker å lese andres erfaringer vedrørende legens kompetanse på psykiske plager, ønsker jeg også å skrive noe om dette. Langeland Wesnes er kanskje ikke den som har mest kunnskap på området, men han tar psykiske plager på alvor og stiller adekvate spørsmål og bryr seg virkelig om den enkelte.

Hyggelig person på første øyekast, men...

Lege: Anja Sandnes Fosse Skrevet

Jeg hadde min første svangerskapskontroll hos Anja. Alt gikk bra under kontroll. Men etterpå fikk jeg en faktura på 114NOK. Jeg ble ikke informert av legen at jeg skal betale noe. 59NOK av dette var ekspedisjongebyr i tilknytning til henvisning til ultralyd og 55NOK var fakturagebyr. Jeg betalt ingenting i den første graviditet derfor var det veldig rart.
Jeg sender en klage til Helsedirektoratet. En slik praksis mener Helsedirektoratet er feil. De mener at legen uansett ikke både kan kreve ekspedisjonsgebyr og fakturagebyr. Også, jeg ikke skal betale noen egenandel når jeg går til svangerskapskontroll hos min fastlege. Dette dekkes fullt ut av folketrygden. Videre, fastlegen kan kun kreve fakturagebyr dersom pasienten ønsker å motta faktura.
Jeg vet ikke om det er bare Anja's dårlig kunnskap når det gjelder pasienters rettigheter, eller generelt urettferdig tjeneste av den legesenter der hun arbeider. Sekretæren ved den legesenter var ikke veldig hyggelig når jeg fortalte henne at jeg har rett til å nekte betaling.

God fastlege

Lege: Stian Langeland Wesnes Skrevet

Flink til å henvise videre i systemet.

God situasjonsforståelse, lytter til pasientens oppfatning / behov / preferanser.