Lillesand Kommune - Agderklinikken

Kontakt

Telefonnummer37 27 22 0037 27 22 ...
Storgata 2 4790 Lillesand
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(25)
25 vurderinger
Tilgjengelighet
(17)
17 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(20)
20 vurderinger
Service
(18)
18 vurderinger

Siste vurderinger av behandlere ved Lillesand Kommune - Agderklinikken

Uinteressert og lite empatisk

Lege: Niklas Philip Ågren Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Fikk dessverre et veldig dårlig førsteinntrykk. Legen virket uinteressert i mitt problem, og jeg fikk en følelse av å være til bry. Jeg måtte aktivt stille spørsmål selv til hvordan problemet skulle løses, uten at han selv kom med noen forklaringer eller forslag. Jeg følte meg ikke møtt på en god nok måte av det som kan forventes av en person som jobber med mennesker.

Dårlig behandlet

Lege: Niklas Philip Ågren Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

En lege som ikke viser forståelse for at pasienten er syk og trenger psykisk støtte. Her kommer systemtenking foran å møte pasienten. Pasienten får følelse av å være til bry mer enn å fåhjelp.
Å møte mennesker i en sårbar situasjon krever at legen utviser empati, noe som manglet.

Uempatisk, arrogant og lite hjelpsom

Lege: Niklas Philip Ågren Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Tenkte at førsteinntrykket var uheldig, men andreinntrykket var enda verre. Bakoverlendt, uinteressert, uempatisk og arrogant lege. Spurte hva jeg egentlig gjorde der. Stilte seg spørrende til om det jeg fortalte egentlig stemte. Var totalt uenig i flere ting jeg sa. Lite hjelp å få til tross for at jeg spurte om hva han trodde jeg trengte og ikke var «google-lege» selv.

Dyktig og hyggelig

Lege: Niklas Philip Ågren Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg er fornøyd med min fastlege. Han lytter til meg, stiller relevante og gode spørsmål og gir tilbakemelding og svar som er informative og lette å forstå. Det gir trygghet, og er et godt grunnlag for samarbeidet om min helse. Når jeg går fra timen er jeg takknemlig for å ha en dyktig og hyggelig fastlege, med glimt i øyet. Jeg kan med glede anbefale fastlegen!

Lite profesjonell oppførsel og mangel på empati

Lege: Niklas Philip Ågren Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har hatt en svært negativ opplevelse med min nye fastlege. Fra første dag følte jeg meg ikke tatt på alvor. Legen opptrådte arrogant og viste ingen empati eller respekt. Når man er ny som fastlege og møter en pasient for første gang, forventer man at legen tar seg tid til å lytte, være nøye og vise forståelse. Dessverre har jeg opplevd det motsatte.

Under min første konsultasjon satt legen tilbakelent i stolen, trillet rundt og spurte på en nærmest nedlatende måte hvorfor jeg var der, og hva jeg egentlig forventet at han skulle gjøre. Dette fikk meg til å føle meg liten, dum og totalt ignorert.

Videre har jeg opplevd en uprofesjonell holdning i forbindelse med behov for sykemeldinger og annen oppfølging. Det føles som om han er svært streng og lite fleksibel, uten å vise forståelse for pasientens situasjon eller behov.

Jeg forventer at en fastlege skal være en trygg og støttende ressurs, men denne legen har ikke levd opp til det. Dette er ikke bare knyttet til én situasjon, men til en gjennomgående opplevelse av dårlig behandling og kommunikasjon.

Jeg håper at dette kan være tilbakemelding som legen kan ta til etterretning for å forbedre seg. Pasienter fortjener respekt, forståelse og profesjonell oppfølging.
Anbefales ikke dessverre.

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.